توافق کارآفرینان ایرانی و تاجیک برای توسعه بخش تولید تاجیکستان

تهران- ایرنا- رسانه‌های تاجیکستان اعلام کردند کارآفرینان تاجیک و ایرانی با هدف توسعه بخش‌های تولید و فرآوری در تاجیکستان اسناد و قراردادهایی به ارزش حدود ۲۰ میلیون دلار منعقد کردند.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های تاجیکستان روز چهارشنبه به نقل از واحد مطبوعاتی مجلس عالی این کشور اعلام کردند که امضای این اسناد در پی سفر رسمی رستم امامعلی رئیس مجلس ملی تاجیکستان و شهردار دوشنبه به ایران در ۱۸ و ۱۹ دی صورت گرفت.

مجموع اسناد امضا شده افزون بر یک میلیارد و 300 میلیون سامانی (حدود ۲۰ میلیون دلار) است.

آسیاپلاس نوشت: این قراردادها طیف وسیعی از حوزه های مختلف از جمله صنایع شیمیایی و نساجی، ساخت و ساز و تولید محصولات دارویی را پوشش می دهد. در نشست رسمی امضای این اسناد خاطرنشان شد که این همکاری‌ها با تاکید بر استفاده از منابع داخلی تاجیکستان و با حمایت شرکای ایرانی انجام می‌گیرد.

توافق کارآفرینان ایرانی و تاجیک برای توسعه بخش تولید تاجیکستان


در سفر دو روزه رستم امامعلی به ایران، در مجموع ۱۵ سند جدید در خصوص همکاری های بین پارلمانی و بین منطقه ای و همچنین ابتکارات مشترک در حوزه های اقتصادی و بشردوستانه به امضا رسید.

امامعلی در این سفر با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و دیگر مقامات ارشد دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس داده‌های سازمان آمار جمهوری تاجیکستان، حجم مبادلات تجاری بین این کشور و ایران در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳ از مرز ۲۱۶ میلیون دلار گذشت که نسبت به سال قبل از آن چهار درصد بیشتر است.

پیشتر در نوامبر ۲۰۲۳ (۱۷ آبان امسال) در جریان سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به دوشنبه، ۱۹ سند از جمله برنامه همکاری تا سال ۲۰۳۰ به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha