۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85349553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفرخواست ۷۳ متهم پرونده شهید سلیمانی در دست پیگیری است

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری قزوین گفت: پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی ۹۶ متهم دارد که با قرار منع تعقیب برای ۲۶ نفر، هم اکنون کیفرخواست ۷۳ متهم دیگر در مجتمع قضایی درحال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شعبانی روز چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان این مطلب افزود: هم‌اکنون دولت، مجلس و قوه قضاییه پیگیر این پرونده در تهران هستند.

وی افزود: متهمان پرونده شهید سلیمانی فقط آمریکایی نیستند و از کشورهای دیگر نیز مداخلاتی صورت گرفته اما با این حال چهار سال از تشکیل پرونده ترور شهید سلیمانی می‌گذرد و لازم است که با تسریع حکم به نتیجه مطلوب برسیم.

شعبانی با بیان اینکه انتقام حقیقی و واقعی هنوز به قول مسوولان در این حادثه محقق نشده است، تصریح کرد: دشمنان و ایادی آنها بدانند که تیرهای آنان هرگز به هدف نخواهد خورد و ما بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری به فتح قله‌ها نزدیک هستیم.

این مسوول به بررسی قواعد و قوانین خارجی برای پیگیری پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: در ماده ۵۱ منشور ملل متحد آمده که تجاوز به کشوری با توسل به زور ممنون است، اما ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا با تصمیم دیکتاتوری خودش دستور به ترور شهید سلیمانی داد.

شعبانی ادامه داد: کنوانسیون بین المللی ۱۹۷۳، مواد یک و ۲ طرح مسوولیت دولت ها، مصوب سال ۲۰۰۱ و موافقت نامه آمریکا و عراق در مورد وضعیت نظامیان مصوب سال ۲۰۰۸ همگی بر خلاف برنامه ریزی ترور شهید سلیمانی است.

کیفرخواست ۷۳ متهم پرونده سلیمانی در دست پیگیری است

منافقان داخلی با حمایت از آمریکا به جمهوری اسلامی خیانت کردند

رییس کل دادگستری قزوین ادامه داد: کشورهایی مثل آمریکا سرآمد کفر و بدعهدی هستند، برخی از افراد داخلی کشورمان نیز به خاطر حماقت و بلاهت و شاید خیانت کشور را به سمتی بردند که ما هیچ چاره‌ای نداریم و باید مقابل آمریکا کوتاه بیاییم.

شعبانی ادامه داد: افرادی در لباس دین و خدمتگزار نظام به این کشور خیانت کردند و منافقانه خود را نماینده مردم نشان دادند، از ایادی کفر و استکبار حمایت کرده و از روی جهالت و عداوت، بدعهدی و کینه های آمریکاییان را نیز ندیدند.

وی همچنین اظهار کرد: در مقابل این افراد، انسان‌های متدین و ساده لوحی نیز داریم که در بزنگاه وارد میدان نشدند و مقابل این منافقان نایستادند که این روش برخورد همواره از صدر اسلام تاکنون باعث ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی شده است.

شعبانی با بیان اینکه در قرآن کریم آمده که چگونه باید در مقابل دشمنان خود ایستاده و اقدام کنیم، تصریح کرد: به گفته کلام خداوند، این دشمنان محارب پیوسته در پیکار با شما هستند تا شما را از دین خودتان برگردانند و یا شما را به دین خودشان مطلع کنند.

شهید سلیمانی فارغ از تعلقات مادی بود

رییس کل دادگستری قزوین در ادامه به شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید فردی شجاع، مدیر و مدبر بود و صفای درونی وی را در کمتر فردی می توان یافت .

شعبانی با اشاره به اینکه امروز کسانی که برای گرفتن پست و منصب دنیایی، اشک‌های تصنعی و تمساح گونه می‌ریزند، اشک‌ آنان عمیق نیست و جلوه پاکی ندارد، خاطرنشان کرد: انسان‌ها امروز به خوبی می‌دانند که شهید سلیمانی در بسیاری از مسایل جامعیت کامل داشت، در انصاف و کمالات انسانی والا بود و آلوده به تعلقات دنیوی نیز نبود.

شعبانی یادآور شد: راه عزت و آبرویی که سردار سلیمانی به دست آورد، پیش خداوند و بندگان خدا به خاطر دوری از تعلق خاطر به مادیات بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha