۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85349603
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تهران با بحران ورود آلاینده‌ها مواجه است

تهران‌بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: درصدی از آلودگی هوای تهران به صورت ورود آلاینده‌های مهاجر است یعنی ممکن است براثر جریانات هوا، آلاینده‌های استان‌های دیگر به سمت تهران هجرت کنند.

علیرضا فخاری روز چهارشنبه در خصوص بحران افزایش روزانه آلودگی هوای پایتخت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه همه ما باید تابع قانون باشیم، اظهار کرد: قانون هوای پاک الزاماتی دارد که به همه دستگاه‌های ذیربط برای اجرا ابلاغ شده است و دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

استاندار تهران در عین حال افزود: اجرای بعضی از این مصوبات زمان بر است و تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها مشمول زمان خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته برخی از راهکارها مانند طرح ترافیک، کنترل ترددها، تعدیل رفتار کارخانه‌های تولیدی- صنعتی و استفاده نکردن از تجهیزات و وسایل با آلایندگی بالا جزو اقدامات کوتاه مدت و تأثیرگذار است.

فخاری با اشاره به نقش برخی از واحدهای تولیدی آلاینده ساز درافزایش آلودگی هوا، گفت: فعالیت مراکزی مانند کارخانه‌های تولید شن و ماسه که تولید آلاینده بالایی دارند نیز در شرایط اضطرار مورد کنترل قرار می گیرند و محدود می شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌ها در زمینه کاهش آلودگی هوا، ادامه داد: همه دستگاه‌ها به نسبت منابع مالی و ظرفیت‌های جایگزین خود در امر کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنند؛ یکی از اقدامات مؤثر در این موضوع نیز رفتن به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی است که با تلاش شهرداری تهران درحال انجام است.

استاندار تهران تاکید کرد: عواملی همچون تردد موتورسیکلت‌های بنزینی فرسوده، سوزاندن برگ‌های پائیزی و پسماندها در حاشیه تهران از مواردی است که تاثیر مستقیم بر افزایش آلایندگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha