۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85349625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۱۹۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های ایلام انجام شده است

ایلام- ایرنا- سرپرست جهاد کشاورزی استان ایلام از جوجه ریزی یک میلیون و ۱۹۷ هزار قطعه ای در سطح مرغداری های استان در دی ماه امسال خبر داد.

"حشمت عزیزان" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان جوجه ریزی از ابتدای دیماه تا تاریخ ۱۹ دی ماه بوده و تا پایان این ماه آمار جوجه ریزی به عدد مورد نظر خواهد رسید.

وی افزود: بر اساس دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار است در دی ماه یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی ایلام ابراز امیدواری کرد: با تداوم میزان جوجه ریزی مشکلی برای تامین مرغ در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در استان نداریم.

عزیزان همچنین از توزیع روزانه ۴۰ تن مرغ در بازار استان خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این ۸۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده و هیچ مشکلی از نظر تامین مرغ در بازار نداریم.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود تولید مرغ بر مصرف، پیش بینی های لازم انجام گرفته که خرید و ذخیره سازی مرغ انجام گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: ظرفیت خوبی در بحث تامین مرغ در استان ایلام داریم و اگر سایر کشتارگاه های دیگر فعال شوند می توان بحث صادرات در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه به بحث ذخایر نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: اکنون ذرت به میزان ۱۲ هزار تن، سویا یک هزار و ۵۰۰ تن، ۲ هزار تن جو در انبارهای استان ذخیره و موجود است.

عزیزان همچنین از توزیع ۳۰ تن گوشت قرمز منجمد در شهرستانهای استان خبر داد و یادآور شد: تامین گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز مصرف استان به صورت مرتب انجام و بازدید و بررسی های مستمر صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha