۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85349628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حفاری ۹ حلقه چاه آب شرب در ساوه آغاز شد

۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85349628
حفاری ۹ حلقه چاه آب شرب در ساوه آغاز شد

ساوه - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب ساوه با اشاره آغاز حفاری ۹ حلقه چاه آب جدید در راستای آب شرب شهر ساوه گفت: در صورت تداوم کاهش بارندگی‌ها همراهی مردم در راستای مدیریت مدیریت مصرف آب در شهر ساوه بیش از پیش ضروری است.

به گزارش ایرنا از شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حشمت اله عباسی روز چهارشنبه، اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر به ویژه در سال آبی جاری و کاهش شدید بارش‌ باران و برف و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی بسیاری از مناطق این استان را درگیر چالش تامین آب کرده است.

وی اضافه کرد: در این میان قرار گرفتن شهر ساوه در منطقه خشک و کم آب و کاهش میزان نزولات آسمانی در دومین شهرستان استان مرکزی که قطب صنعت و کشاورزی به شمار می‌رود، باعث شده تا بحران آب به ویژه در سال جاری به یکی از مهمترین چالش‌های این منطقه تبدیل شود.

عباسی یادآور شد: منابع تامین آب شرب و بهداشتی شهر ساوه از طریق سد الغدیر و ۱۸ حلقه چاه است و نیاز آبی این شهر در طی سال یک‌هزار و ۱۱۴ لیتر در ثانیه است اما اکنون به علت خشکسالی‌های پی در پی و کاهش میزان ذخیره آب سد، میزان تولید آب در این شهر به ۶۵۷ لیتر و نقطه سر به سر رسیده و شهر ساوه را با کمبود جدی آب رو برو کرده است.

وی افزود: سد الغدیر ساوه که وظیفه تامین ۶۰ درصد نیاز آبی این شهر را به عهده دارد با افت ۹۳ درصدی حجم ذخیره آب و در پی آن کاهش ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب دریافتی از این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده که در این میان علاوه بر وظیفه ذاتی و تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی؛ همراهی مردم برای جلوگیری از تنش آبی یک امر لازم و ضروری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه منابع تامین آب شرب شهر ساوه علاوه بر سد از ۲۷ حلقه چاه آب شرب تامین می‌شد اضافه کرد: ۹ حلقه از این چاه‌ها به طور کامل خشک و ۱۸ حلقه دیگر نیز با افت دبی مواجه شده اما در حالت کلی امکان تامین ۳۵۷ لیتر آب در هر ثانیه از این چاه‌ها وجود دارد.

عباسی، حفاری ١٠ حلقه و جابجایی ٩ حلقه چاه آب به منظور پایداری آب شرب شهر ساوه را از جمله اقدامات این شرکت در راستای تامین آب شرب در این شهر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حفاری سه حلقه چاه آغاز و مناقصه ۶ حلقه دیگر نیز برگزار شده و به زودی در دست اجرا قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، مدیریت فشار در سطح شهر ،استفاده از کنتورهای هوشمند، مدیریت برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و استفاده از پساب به جای آب در صنایع را از جمله راهکارهای مهم و تاثیرگذار بر حل مشکلات کم آبی در شهر ساوه اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha