۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85349634
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم صادرات گوجه و خیار از اردن به اراضی اشغالی و خشم محافل حامی غزه

تهران- ایرنا- صادرات میوه و تره بار از اردن به اراضی اشغالی جنجال زیادی در محافل حامی غزه در این کشور به پا کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رای الیوم در گزارشی آورده است: به نظر می‌رسد که مساله صادرات میوه و سبزیجات از سوی دلالانی که گفته می‌شود، اردنی و فلسطینی هستند به اراضی اشغالی، بحث و جدل زیادی را در محافل اردنی ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، کمپین های مردمی حامی فلسطین خواهان موضع قاطع در برابر هرگونه صادرات کالا و محصولات به ویژه کشاورزی اردن به اراضی اشغالی هستند، به ویژه به این دلیل که گزارش‌هایی از کمبود شدید برخی مواد غذایی و کشاورزی در فلسطین اشغالی حکایت دارد و رژیم صهیونیستی به میزان هفتاد درصد در زمینه سبزیجات و میوه جات به مناطق اطراف غزه تکیه دارد و به علت جنگ، زمین های زراعی در این مناطق آسیب دیده است.

به نوشته رای الیوم، در مخالفت با صادرات محصولات اردن به سرزمین های اشغالی، اعتراضات گسترده ای در این کشور برگزار شد. گویا پای ۶ تاجر در میان است که چهار نفر آنها دلالان اردنی و دو نفر دیگر نیز با تشکیلات خودگردان فلسطین مرتبط هستند.

این رسانه افزود: در همین حال وزارت کشاورزی اردن از جزئیات موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و به نظر می رسد که میزان صادرات تره بار و میوه جات به ویژه گوجه و خیار از مقدار اعلام شده یعنی ۵۰۰ تن بسیار بیشتر است.

رای الیوم ادامه داد: محافل اردنی و حامی مقاومت فلسطین و تحریم رژیم صهیونیستی بر این باورند که دولت اردن می تواند مانع از صادرات این محصولات شود. از سوی دیگر کارشناسان اردنی، صادرات این محصولات را عامل گرانی آنها در بازارهای داخلی و فشار به مصرف کننده اردنی دانستند.

این رسانه با اشاره به اعتراضات به این روند اضافه کرد: تاکنون چهار تظاهرات در این زمینه برگزار شده که یکی از آنها مقابل وزارت کشاورزی و دیگر مقابل اتحادیه کشاورزان در منطقه الاغوار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha