۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85350196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵ درصد جامعه هدف شهرستان خلخال در طرح غربالگری فشار خون شرکت کردند

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال گفت: بیش از ۹۵ درصد از جامعه هدف در این شهرستان در طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت مشارکت کردند که نتیجه آن شناسایی بیش از ۱۴ هزار بیمار مشکوک به فشار خون بالا در این شهرستان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عمران خسروی روزچهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: جمعیت هدف اجرای طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت در شهرستان خلخال ۶۴ هزار و ۵۷۲ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال است که دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال با غربالگری ۶۱ هزار و ۴۴۳ نفر معادل ۹۵ درصد این جمعیت رتبه برتر را در بین دانشکده های علوم پزشکی کسب کرد.

وی اضافه کرد: نتیجه اجرای این طرح شناسایی ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر افراد مشکوک به فشار خون بالا و همچنین شناسایی هفت هزار و ۴۴۲ نفر مشکوک به بیماری دیابت است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال از تمدید اجرای این طرح تا سی‌ام دی ماه امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد افرادی که موفق به انجام آزمایشات این پویش نشده‌اند با مراجعه به مراکز بهداشت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی در این طرح مشارکت کنند.

دکتر خسروی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح شناسایی بیماری فشار خون بالا و دیابت در افرادی است که از بیماری خود خبر ندارند افزود: در اجرای طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت ۱۳ مرکز بهداشت شهری و ۵۸ مرکز خانه بهداشت روستایی به همراه درمانگاه‌ها، بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت‌ مردمی در اجرای این طرح از جمله عوامل کسب مقام برتر دانشکده علوم پزشکی خلخال در این طرح بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال سنجش اضافه وزن و چاقی را از سایر فواید اجرای طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت عنوان کرد و افزود: بر این اساس ۴۷ درصد از مردم خلخال دارای اضافه وزن هستند و از مشکل چاقی رنج می‌برند.

دکتر خسروی گفت: همچنین نتایج این طرح حاکی از وجود بیماری ۵۸ نفر ازافراد دارای بیماری فشار خون بالای شدید و اورژانسی و همچنین شناسایی ۲۴ نفر از افراد دارای دیابت اورژانسی بود، که همه این افراد تحت درمان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha