ساخت آثار فاخر سینمایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است

شهرری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مردمی‌ سازی و ساخت آثار فاخر سینمایی محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ایثار شهرستانها، عباسعلی رضایی روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت نشر فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر مردم با دفاع مقدس اظهار داشت: در سال جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران توانست با برگزاری چندین رویداد فرهنگی منطقه‌ای و استانی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار شهادت در جهت مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد گام بردارد.

وی افزود: فیلم سینمایی «دست ناپیدا» که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ساخته شده است، به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه یافت.

رضایی گفت: این فیلم روایت‌گر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین بر دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و به جبهه می‌فرستد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: فرایند پیش‌تولید و انتخاب مجموعه کارگردانی این اثر در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران انجام و پس از طی مراحل پیش‌تولید، کار فیلمبرداری در خوزستان و شهر اهواز در حاشیه رودخانه کارون آغاز شد.

رضایی تاکید کرد: موضوع «دست ناپیدا» از این حیث که از زاویه‌ای تازه به دوران دفاع مقدس می‌پردازد، بسیار ویژه است و قشر کاملاً خاصی را در طول جنگ تحمیلی به تصویر می‌کشد. علاوه بر این‌ موارد، ‌ فیلم نگاهی کاملاً متفاوت و شاعرانه‌ را نسبت به دفاع مقدس دنبال می‌کند.

گفتنیست؛ در آستانه برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نام سه اثر از بنیاد شهید و امور ایثارگران دیده می شود.

فیلم «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی سیدسعید سیدزاده با موضوع نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس ساخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha