۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۳۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85391941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال بیش از ۱۰ هزار اثر به نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار منطقه ۲ کشور
تصویر آرشیوی است

اهواز - ایرنا- دبیر نمایشگاه هنرهای تجسمی منطقه ۲ در خوزستان با بیان اینکه اهواز، اسفند سال‌جاری میزبان هنرمندان برخی از استان‌های کشور است گفت: بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، مریم شیرعلی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد بیش از هفت هزار اثر در بخش دانش آموزی و مابقی در بخش بزرگسالان است.

وی افزود: آثار استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، مرکزی، همدان و لرستان به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی منطقه ۲ کشور در اهواز رسیده است.

دبیر نمایشگاه هنرهای تجسمی منطقه ۲ در خوزستان گفت: هنرمندان در رشته های خوش نویسی، عکاسی، مجسمه سازی، گرافیک، کاریکاتور، طراحی و نقاشی آثار خود را به جشنواره ارسال کرده اند که برگزیده ها در قالب نمایشگاه به دید عموم به نمایش گذاشته می شود.

وی بیان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی ایثار با هدف بهره گیری از ابزار هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از سال گذشته برای نخستین بار کار خود را در کشور آغاز کرد و در سال جاری، استان خوزستان برای اولین بار میزبانی این رویداد را بر عهده دارد.

شیرعلی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه کارگاه های رشته های مختلف هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد گفت: موضوعات آثار این نمایشگاه مکتب شهدا و ایثارگران، زندگی مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، عفاف، حجاب و سبک زندگی به مکتب ام‌الشهدا و ... است.

بر اساس این گزارش آثار به نمایش درآمده ۲ تا هشت اسفند امسال در نگارخانه دانشگاه شهید چمران اهواز به نمایش گذاشته می شود و آیین اختتامیه نیز در هشتم اسفند برگزار و نفرات برتر در هر رشته تقدیر خواهند شد.

خوزستان حدود ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha