بانک سینا در آذربایجان شرقی و اردبیل ۵۱۷ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرد

تبریز - ایرنا - مدیر بانک سینا منطقه آذربایجان شرقی و اردبیل گفت: امسال تاکنون ۵۱۷ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا بالایی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از این مقدار تسهیلات پرداختی در مدت یاد شده برای ۱۷۲ زوج تسهیلات ازدواج به مبلغ ۳۵۲ میلیارد ریال و ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به ۲۸۳ نفر پرداخت شده است.

وی همچنین ادامه داد: ۳۲۱ مورد تسهیلات ودیعه مسکن به ارزش ۱۸۲ میلیارد ریال از سوی این بانک در ۹ ماه گذشته پرداخت شده است.

بالایی به تسهیلات این بانک در مناطق محروم ۲ استان آذربایجان شرقی و اردبیل اشاره کرد و گفت: چاراویماق در آذربایجان شرقی و گرمی در اردبیل به عنوان ۲ منطقه‌ای هستند که از سوی بنیاد مستضعفان کم برخوردار تشخیص داده شده‌اند و این بانک تنها در شهرستان چاراویماق به یک هزار و ۲۴۴ متقاضی یک هزار و ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات داده است.

وی با بیان اینکه این بانک در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل ۳۹۵ هزار مشتری از صنوف مختلف دارد، گفت: این منطقه با ۲۳ شعبه و ۲ باجه جزو مناطق برتر بانک سینا در کشور محسوب می‌شود.

بالایی منابع در اختیار این بانک را ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۸۲ درصد این منابع را که ۶۱ درصد آن منابع ارزان قیمت هستند به صورت تسهیلات به متقاضیان داده ایم.

وی ادامه داد: منابع این بانک ۲۴ درصد و مانده مصارف آن ۱۵ درصد افزایش داشته و تسهیلات پرداختی از سوی این بانک سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بیشتر از تعهدات بوده است.

بالایی به صدور بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تعهدات از سوی شعب این بانک در منطقه اشاره کرد و گفت: ۲۱ هزار میلیارد ریال این اعتبارات اسنادی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن به صورت ضمانتنامه است.

وی همچنین گفت : مطالبات بانک هفت درصد کاهش یافته و ریسک(خطرپذیری) اعتبار آن زیر ۲ درصد است.

مدیر بانک سینا منطقه آذربایجان شرقی و اردبیل به پرداخت انواع تسهیلات از سوی این بانک در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلات مختلفی با درصدهای سود صفر تا ۲۳ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود و ضریب این بانک از نظر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بالاتر از بانک‌های تخصصی در این زمینه است.

بالایی به پرداخت طرح تسهیلاتی آفتاب از سوی این بانک نیز اشاره کرد و گفت: این تسهیلات بدون سود و کارمزد برای افرادی که در این بانک حساب پس انداز قرض الحسنه داشته باشند پرداخت می‌شود.

وی گفت: متوسط یک تا ۱۲ ماه را برای این طرح ملاک قرار دادیم و بازپرداخت اقساط آن بین ۶ تا ۴۸ ماه تعیین شده و سقف تسهیلات پرداختی نیز سه میلیارد ریال است.

وی افزود: گروه هدف در این طرح افراد حقیقی و حقوقی (کارکنان) شرکت‌ها هستند و امکان انتقال امتیاز در بخش حقیقی به فامیل درجه اول و در بخش حقوقی به کارکنان وجود دارد.

بالایی همچنین از مشارکت این بانک در امور خیرخواهانه خبر داد و گفت: خرید آمبولانس با صرفه جویی از محل چاپ سررسید، ساخت مدرسه، آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد و موارد دیگر از جمله موارد مربوط به مسئولیت اجتماعی بانک است که انجام می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha