۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 5540
کد خبر: 85350331
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تولد ماهانه ۸۳۰ نوزاد در بیمارستان رازی سراوان

زاهدان - ایرنا - رییس بیمارستان رازی سراوان گفت: هر ماه بطور متوسط ۸۳۰ نوزاد در این مرکز درمانی متولد می‌شوند البته تمایل مادران به انجام زایمان طبیعی با توجه به شرایط مطلوب و حضور متخصصین کاربلد در این بیمارستان بیشتر است.

محمود کهن سال روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۵۱۶ زایمان در بیمارستان رازی انجام شده که حدود ۸۰ درصد نوزادان به روش زایمان طبیعی بدنیا آمده‌اند.

وی ادامه داد: آمار تعداد زایمان‌های انجام شده در بیمارستان رازی سراوان حاکی از تمایل مادران برای انجام زایمان طبیعی به عنوان امن ترین روش است.

رییس بیمارستان رازی سراوان افزود: عمل زایمان سزارین در مقایسه با طبیعی عوارض جدی بر سلامت مادر می‌گذارد که در برخی موارد تبعات انجام آن غیر قابل جبران است و مادران و خانواده‌ها باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

کهن سال تاکید کرد: در بخش زنان و زایمان این بیمارستان تعداد هشت متخصص زنان و زایمان، و چهار متخصص بیهوشی و ۷۰ ماما در حال ارائه خدمات به مادران و نوزادان هستند.

وی یادآور شد: در راستای ترویج زایمان طبیعی، با تلاش‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زایمان بی درد در بیمارستان رازی از اول دی ماه جاری راه‌اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha