دانشجوی سوری دانشگاه تبریز: جمهوری اسلامی الهام بخش مسلمانان جهان است

تبریز- ایرنا- دانشجوی سوری دانشگاه تبریز با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی در حمایت از ملت های مظلوم، گفت: بدون تردید اکنون نظام اسلامی الهام بخش مسلمانان جهان بوده و پشتیبانی ایران از جوامع اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

«عبدالهادی الخطیب» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نقش جمهوری اسلامی در تقویت و ثبات جبهه مقاومت را بسیار مهم خواند و افزود: اگر حمایت های ایران از محور مقاومت در سال های گذشته نبود، سرنوشت سوریه، لبنان، یمن، فلسطین طور دیگری رقم می خورد.

وی با اشاره به جنگ غزه و ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل سخت ترین حملات ارتش رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: هر چند ددمنشی اسرائیلی ها در غزه با حمایت آمریکا روز به روز بیشتر شده است، اما باید توجه داشت که مردم فلسطین و غزه مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داده اند و این به برکت جمهوری اسلامی است.

الخطیب جنگ غزه را نقطه عطف در تاریخ فلسطین و اسلام ارزیابی و اضافه کرد: این جنگ نابرابر برای جهانیان ثابت کرد که تقابل بین حق و باطل همیشه و در همه حال وجود دارد و گریزی از آن نیست نباید شک کرد که پیروز نهایی این جنگ مردم غزه خواهند بود.

وی کشتار زنان و کودکان و افراد غیرنظامی و بمباران های پی در پی بیمارستان ها را نشانه ای آشکار از وحشی گری رژیم صهیونیستی برشمرد و ادامه داد: اما جهان غرب و آمریکا باید بداند که جبهه مقاومت روز به روز تقویت شده و خللی در اهداف آن ایجاد نمی شود.

الخطیب عامل اصلی و مهم قوی تر شدن جبهه مقاومت را حمایت های دایمی و مستمر جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: اکنون مردم جهان صدای مرگ تدریجی رژیم اسرائیل را به خوبی می شنوند و حملات اخیر حزب الله این رژیم را به ورطه نابودی می کشاند.

این دانشجوی دوره دکترای روان شناسی بالینی دانشگاه تبریز از ایران به عنوان کشور دوست و یار و یاور ملت های ستم دیده یاد و اظهار کرد: اشتراکات عمیق دینی، فرهنگی و اجتماعی بین ایران و سوریه موجب تعمیق روابط ۲ کشور شده است و این روابط دوستانه هرگز گسستنی نیست.

الخطیب با اشاره به اینکه مدت ۱۰ سال است در تبریز زندگی می کند، دلیل انتخاب دانشگاه تبریز برای تحصیل را آشنایی به فرهنگ غنی آذربایجان و ایران و نیز اعتبار ویژه این دانشگاه در بین مراکز علمی منطقه عنوان کرد و افزود: از اینکه مدت ۱۰ سال در این شهر زیبا زندگی می کنم احساس خوبی دارم.

وی از شهروندان تبریزی به عنوان مردمان خونگرم و بسیار مهمان نواز یاد کرد و ادامه داد: در نخستین روزی که به این شهر پا گذاشتم شاهد غریب نوازی آنها بودم و اکنون به هیچ عنوان در این شهر احساس دلتنگی نمی کنم.

الخطیب سطح علمی و آموزشی دانشگاه تبریز را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: مدیران و مسئولان این دانشگاه همواره دانشجویان خارجی را مورد حمایت قرار داده اند و تاکنون مشکل خاصی برای ما در این مجموعه علمی ایجاد نشده است.

به گزارش ایرنا، اکنون بیش از ۲ هزار نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز مشغول تحصیل هستند که ۹۰ درصد آنها را دانشجویان عراقی و سوری تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha