هنرمندان اردبیلی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند تبریز درخشیدند

اردبیل - ایرنا - برگزیدگان بخش خیابانی و صحنه‌ای بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند تبریز اعلام شده و هنرمندان اردبیلی در این جشنواره درخشیدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ، نمایندگان تئاتر این استان در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند تبریز در بخش‌های مختلف صاحب مقام شدند.

در بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند تبریز بازیگری مرد رتبه سوم مشترک به احمدشریفی به نمایش "آخرین نفس" از استان گیلان ، فراز کاظمی برای نمایش "خواب‌نما" از کردستان و فرهاد طوفان برای نمایش "اعتبار" از استان اردبیل رسید.

در بخش نمایش صحنه‌ای این جشنواره در بخش طراحی لباس هم رتبه سوم مشترک به نمایش"کافه سایه" مریم صادقی از آذربایجان غربی و نمایش "آخته" نسرین شکوری از استان اردبیل رسید.

در بخش موسیقی رتبه سوم مشترک را احمد جعفرپور در نمایش "رژیستور" از استان اردبیل ، مهدی حسنی در نمایش "یک جور دیگه یعنی همین" از خراسان رضوی و رتبه اول را علیرضا عبادی در نمایش "۱۳۲۰" از استان اردبیل کسب کرد.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم را الهام حیدریان در نمایش "کافه سایه" از آذربایجان غربی و آیسان کاری در نمایش "۱۳۲۰" از استان اردبیل و در بخش بازیگری مرد قابل تقدیر رایان ملازینعل در نمایش "نادرخان" از کردستان ، مرتضی نجفی در نمایش "کاپوتاژ" از قزوین ، پرهام فروتن در نمایش "چنج" از استان کردستان و مهرداد حسینی در نمایش "رژیستور" از اردبیل به خود اختصاص دادند.

مقام سوم مشترک این بخش همچنین به محسن شاهی در نمایش "۱۳۲۰" از اردبیل ، داور فرمانی در نمایش "آخته" از اردبیل و میثم چالویی در نمایش "مرثیه‌ای برای کلمات" از زنجان رسید.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هم رتبه دوم به امیر حامد در نمایش "آغوشم آب و "خاک و خون" از گیلان و یوسف دادجو در نمایش "۱۳۲۰" از اردبیل اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی این جشنواره هم رتبه سوم به مجید غلامی با نمایش "باد اسب است" از آذربابجان غربی ، ابراهیم عادل نیا با نمایش "آخته" از اردبیل ، رتبه دوم به مرتضی نجفی برای نمایش "کاپوتاژ" از قزوین و یوسف دادجو در نمایش "۱۳۲۰" اردبیل رسید.

در این جشنواره نمایش "۱۳۲۰" از استان اردبیل به جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند تبریز ۳۲۰ هنرمند از هشت استان آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و همدان در کنار گروه‌هایی از تبریز رقابت کرده و ۱۸ گروه تئاتر صحنه‌ای در تئاتر شهر و ۱۵ گروه تئاتر خیابانی در مجتمع‌های لاله پارک، ستاره باران و اطلس اجرا داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha