هشدار سطح زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان نسبت به افزایش سرعت باد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش سرعت وزش باد برای مناطق مرکزی و غربی استان طی روزهای آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از صبح جمعه تا شب جمعه ( ۲۲ دی) وزش باد شدید برای مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان به‌ویژه مناطق غربی شهرستان زاهدان پیش بینی می‌شود، احتمال توفان شن و اختلال در حرکت قطار نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کنند و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده‌های زاهدان - بم، ایرانشهر - بم را در نظر بگیرند.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: افراد از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه صعود به قله تفتان و از کار در ارتفاعات پرهیز کنند و همچنین برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

به گزارش ایرنا، هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد ، نارنجی و قرمز است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند، این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha