۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85350864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدنگاری سواحل در دستور کار ثبت اسناد و املاک قرار گرفت

بوشهر- ایرنا- معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: موضوع حدنگاری سواحل و مناطق دریایی در دستور کار قرار گرفته و به زودی اسناد حدنگار برای مناطق مختلف دریایی ترسیم و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، "حسن بابایی " روز پنجشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر با بیان اینکه در این موضوع چندین جلسه در سازمان ثبت تشکیل شده است اظهار کرد: پهنه‌های نظامی، روستایی، صنعتی، شهری و جزایر با یک روند خوب در حال تثبیت، حدنگاری و صدور سند است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های دریامحور مقام معظم رهبری افزود: این سیاست‌ها برای تدوین برنامه‌ها، تنظیم قوانین و اقدامات از سوی قوه قضاییه ابلاغ شده است و استان بوشهر بسترهای لازم برای اجرایی شدن این سیاست‌های کلی را دارد.

معاون قوه قضاییه اضافه کرد: درحالی که در تثبیت لایه‌ها خوب اقدام شده، اما تداخل و بازنگری در لایحه ها بعنوان یک مشکل اصلی در استان بوشهر وجود دارد که باید وضعیت و شرایط موجود و حل مشکل مردم دیده شود.

بابایی یادآور شد: هدف از تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال بازنگری برای رضایت‌مندی مردم است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به مشکلات اراضی بخش آبپخش دشتستان و بررسی این مشکل با دستگاه‌های مختلف گفت: باید واقعیت‌ها پذیرفته شود، تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال راهگشا است.

بابایی از استاندار بوشهر تقاضا کرد: در اجرایی شدن مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال کمک شود تا مشکل صدور سند آبپخش و شهرستان‌های مختلف استان بوشهر برطرف و گره‌گشایی شود.

وی بیان کرد: اگر ما در رویه اداری و دنبال تشریفات قرار بگیریم معضل ۴۰ ساله شاید تا دو یا سه دهه آینده ادامه داشته باشد.

بابایی عنوان کرد؛باتوجه به پیشروی دریا و وضعیت کنونی سواحل استان بوشهر، سازمان ثبت اسناد و املاک آمادگی دارد با مشارکت همه دستگاه‌ها بر اساس نیازمندی‌ها و واقعیت موجود، بحث تثبیت مالکیت و صدور اسناد را انجام دهد تا مشکل مردم برطرف شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک بر اجرایی شدن مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر تاکید کرد و گفت: باید با محوریت استاندار و رییس کل دستگاه قضایی مشکلات این حوزه برطرف شود.

معاون قوه قضاییه افزود: اتحاد بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در پیگیری حل مشکلات اراضی مردم و صدور سند اراضی آنها قابل تحسین است.

وی با اشاره به حریم ۶۰ متری سواحل و دریا گفت: با توجه به مطرح شدن حریم ۶۰ متری دریا صدور سند مالکیت برای این اراضی بنام دولت صادر شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که به سبب وضعیت جغرافیایی و زیست محیطی، پیش‌روی آب به سمت ساحل کاهش یافته و سواحل گسترده شده است.

وی یادآور شد: در این موقعیت‌ها یکسری اعیانی و ساخت‌ و سازهای ایجاد شده  که نیاز به تشکیل کمیته تخصصی است.

بابایی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در این موضوع متولی هستند و باید صحبت‌های آنها مورد توجه قرار گرفته شود گفت: بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال بنا است این مشکل برای مردم حل و بر اساس واقعیت و وضع موجود موضوع حل و فصل شود.

وی خدمت به مردم برای رفع گرفتاری‌های قوانین منسوخ و یا تصمیمات گذشته را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: برطرف شدن این مشکلات و کمک به توسعه استان ها و اقتصاد کشور به‌ویژه استان بوشهر که دارای ظرفیت‌های مهمی است در اولویت قرار دارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک اضافه کرد: با وجود اینکه استان بوشهر یک درصد جمعیت کل کشور را در بر دارد ولی سهم این استان در اقتصاد ملی ۶ تا ۱۰ درصد است که مردم به مطالبات خود دست یابند .

بابایی ادامه داد: همچنین تثبیت مالکیت‌ در حوزه کشاورزی و صنعت نیز خواست مردم است که با تدابیر اندیشیده شده این مهم محقق می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha