یازدهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در چابهار برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از یازدهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان از ۲۶ تا ۲۷دیماه سالجاری و همچنین برپایی نمایشگاه بین المللی صادرات به کشور پاکستان تا ۲۹ دیماه خبر داد.

ایرج حسن پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از برگزاری یازدهمین نشست کمیته مشترک مرزی سیستان وبلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان به مدت۲روز از تاریخ ۲۶ تا ۲۷ دیماه امسال در چابهار خبر داد و بیان کرد: در این راستا نمایشگاه بین المللی صادرات به کشور پاکستان در چابهار با حضور شرکت‌های صنعتی، معدنی و تجاری شاخص این استان و کشور تا ۲۹ دیماه برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری کمیته مشترک تجارت مرزی بررسی مسائل، رفع موانع تجارت مرزی، توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی ۲ کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این کمیته ۲ طرف هماهنگی لازم را در رشد و رونق مبادلات تجاری و اقتصادی، تبادل هیات‌های تجاری، برپایی نمایشگاه‌های مشترک،جذب سرمایه گذاری دوجانبه، ایجاد مراکز صنعتی مشترک و بازارچه‌های خرده فروشی انجام خواهند داد.

وی کرد: پنل‌های تخصصی دوجانبه از جمله امور بازرگانی، گمرک و امور بانک و تهاتر، امور حمل و نقل، امور شیلات و کشاورزی برگزار و پس از آن بین طرفین تفاهم‌نامه مشترک به عنوان سند توسعه همکاری دوجانبه به امضا مسوولان دوطرف خواهد رسید.

حسن پور گفت: دهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان نیز دیماه سال گذشته در شهر کراچی کشور پاکستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha