۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85350933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای مجمع جهانی اهل بیت: عزت کشور ثمره حضور در انتخابات است

مشهد-ایرنا- رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت گفت: حضور در انتخابات به معنای بالا بردن و تقویت عزت کشور، مقاومت نظام، اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدحسن اختری روز پنجشنبه در همایش حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت در مشهد افزود: مقاومت، یک اصل حیاتی و بنیادی است، به طوریکه بقا و جاودانگی مبتنی بر مقاومت است و اگر نباشد نیستی در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مقابله جبهه حق و باطل یک اصل قرآنی است، بیان کرد: ملتی که می‌خواهد جاودان بماند باید مقاومت کند بهترین نمونه در این زمینه انقلاب و جمهوری اسلامی است که با این همه توطئه و نقشه دشمنان همچنان سرافراز است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: باید در میان مردم جهاد تبیین را مجسم کنیم. حوزه‌ها باید سراغ مردم بروند و شبهات و ابهامات را پاسخ دهند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس علما و مراجع نقش تبلیغی داشتند و بسیاری از جوانان با ترغیب و تبلیغ آنها به جبهه می‌رفتند امروز نیز در جبهه مقاومت به این اقدامات نیاز داریم.

آیت الله اختری تاکید کرد: نظام اسلامی و ملت ایران به عنوان یکی از ملتهای سرافراز و یک نظام قدرتمند با رهبری شجاع، قوی،خردمند، مجتهد، مرجع، مدیر و مدبر اکنون در دنیا از جایگاه والایی برخوردار است، در حالیکه قبل از انقلاب جایگاه کشور شایسته این مردم نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات اسراییل در فلسطین اظهار کرد: مردم غزه اکنون افتخاری برای بشریت شده‌اند، با اینکه در فشار و تنگنا هستند اما تسلیم نشدند و نگفته‌اند چرا مقاومت می‌کنیم، اما در داخل کشور عده ای قلم به دست و خود باخته می‌گویند چرا باید در مقابل استکبار مقاومت کنیم.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مردم غزه پس از طوفان الاقصی بزرگترین افتخار را آفریدند و ایستادگی و مقاومت را تجسم بخشیدند. خسارات و زیان‌هایی که در طی این مدت برای اسرائیل غاصب ایجاد شده است، در طول عمر ایجاد این رژیم غاصب تجربه نشده است.

وی افزود: تاکنون هزار نظامی و ۲۵۰ فرمانده رژیم صهیونیستی نابود شده‌اند و این رژیم غاصب هیچ امتیازی به دست نیاورده است. اسراییل به دلیل مشکلات خود ناچار به تسلیم است و چیزی عاید او نخواهد شد.

اهمیت تبلیغ و نشر مقاومت

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران نیز گفت: تنظیم، تبلیغ و نشر و رهبری مقاومت از جمله اقداماتی است که حوزه‌های علمیه بر عهده دارند.

شیخ عبدالله الدقاق افزود: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز هر سه این اقدامات را به خوبی انجام داد.

وی اظهار کرد: برای حمایت از غزه و طوفان الاقصی نیز باید این سه روش را پیش ببریم.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت: عزت کشور ثمره حضور در انتخابات است

هیچ وقت عقب نشینی نخواهیم کرد

عضور شورای مرکزی حزب الله لبنان هم با اشاره به لزوم برپایی همایش هایی همانند حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت گفت: وحدت اسلامی بین حوزه‌های علمیه و جبهه‌های مقاومت در طول تاریخ جریان داشته است. حوزه های علمیه در مقابل توطئه دشمنان همیشه ایستاده‌اند.

شیخ حسن البغدادی ادامه داد: یکی از توطئه های دشمن فرزند کمتر زندگی بهتر بوده است، حوزه علمیه می‌تواند نقش مهمی در ترویج ازدیاد نسل ایفا نماید.

وی با بیان اینکه ایران از طرف دشمنان محاصره شده است، بیان کرد: انسجامی که بین حوزه و رهبری مقاومت ایجاد شده با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شکست دشمنان را در پی دارد، در جنگ ۳۳ روزه هم این انسجام منجر به شکست رژیم غاصب اسراییل شد.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اظهار کرد: در حال حاضر جبهه مقاومت و حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله، ایستادگی خود را ثابت کرده اند و به همه کشورها نشان داده اند که می‌توانیم پیروز شویم.

وی با بیان اینکه تکلیف ما تقویت حوزه علمیه و مقاومت است،گفت: امید است مقاومت ادامه پیدا کرده و بین همه کشورهای منطقه ایجاد و باعث پیروزی اسلام شود.

البغدادی تاکید کرد: هیچ وقت به فکر عقب نشینی نخواهیم بود و روز به روز بهتر و شکوفاتر خواهیم شد.

در همایش حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت، «سیده هدی موسوی» خواهر دبیرکل سابق حزب الله لبنان در مدرسه علمیه نواب مشهد حضور داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha