رییس فدراسیون : تنها در ۱۲ استان، سالن‌های اختصاصی نابینایان داریم

گرگان- ایرنا- رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفت: در کل کشور تنها در ۱۲ استان، سالن‌های اختصاصی نابینایان داریم و در استان‌هایی که فاقد سالن اختصاصی هستند تلاش داریم تا با همت دولت این اماکن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا مظلومی روز پنجشنبه در مجمع سالانه هیات نابینایان و کم‌بینایان استان گلستان اظهار کرد: البته نباید از یاد ببریم که فدراسیون ما مولود این نظام و انقلاب است و مسوولان و دلسوزان تعهدات خوبی را تاکنون اجرایی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط خاص ورزشکاران ما نیازمند امکانات ویژه برای شکوفایی است.

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به اینکه ورزشکاران این رشته نیاز به برخی امکانات ویژه دارند، گفت: امیدواریم برای رفع مشکلات و کمبودهای نابینایان و کم بینایان توجه جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ورزشکاران این فدراسیون امکانات فیزیکی خاص مورد نیاز دارند تا بتوانند برای شرکت در رقابت‌های مختلف اردوهای خود را برگزار کنند.

وی با ابراز شرمندگی از اینکه خود به عنوان یک جانباز و معلول نابینا نتوانسته امکانات لازم را فراهم کند، اضافه کرد: در کل کشور تنها در ۱۲ استان، سالن‌های اختصاصی نابینایان داریم و در استان‌هایی که فاقد سالن اختصاصی هستند تلاش داریم تا با همت دولت این اماکن افزایش یابد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: چون سالن اختصاصی در برخی استان‌ها نداریم برای همین زمان نامناسب مانند هشت صبح یا ۱۲ ظهر را به ورزشکاران ما می‌دهند، در صورتی که ورزشکاران ما دانشجو، دانش‌آموز یا شاغل هستند و عملا نمی‌توانند در چنین وقت‌هایی تمرین کنند.

مظلومی بیان کرد: ورزشکاران ما که تا پیش از این براساس تصور نادرست و اشتباه آنها را سر بار جامعه می‌دانستند ولی با همت، تلاش خستگی‌ناپذیری که در بین آنها سراغ داریم با کمی توجه و حمایت می‌توانند در مسابقات مختلف، پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را در میادین آسیایی، جهانی و رقابت‌های بین‌المللی باافتخار بالا ببرند.

وی اظهار کرد: ورزشکاران ما در قالب ۵۷ ورزشکار در ۶ رشته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شرکت کردند و در شطرنج، جودو و دوومیدانی در مجموع ۱۴ طلا در کنار ۱۶ نقره و نیز ۱۴ برنز در سایر رشته‌ها به دست آوردند.

وی تصریح کرد: در فوتبال پنج نفره با وجود نداشتن زمین اختصاصی در هانگژو مدال نقره و تیم گلبال ایران نیز مدال برنز کسب کرد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس (فرانسه) در سه وزن جودو به همراه هفت دوومیدانی کار در کنار تیم ملی گلبال موفق به کسب سهمیه شدیم.

مظلومی افزود: در مسابقات آتی انتخابی و با کسب سه سهمیه امیدوار به افزایش ورزشکاران دوومیدانی‌کار هستیم.

وی یادآور شد: تیم گلبال هم بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو بار دیگر به چین اعزام و موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

وی ادامه داد: در پارالمپیک توکیو هشت ورزشکار ایران، چهار طلا و ۲ نقره کسب کردند و امیدواریم بتوانیم بار دیگر نتایج توکیو را تکرار کنیم.

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان گلستان‌ و همچنین رییس هیات نابینایان و کم بینایان به ترتیب ضمن ارائه گزارش عملکرد وررشی و مالی و ارائه تقویم پیشنهادی سال جاری، خواستار کمک‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری بیشتر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha