امام جمعه شهرکرد: انتخابات پرشور دشمن را مایوس می‌کند

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: انتخابات یک عرصه جهادی به شمار می‌رود که حضور پرشور مردم در این عرصه دشمن را مایوس می‌کند و امنیت را کشور افزایش می‌دهد و به نوعی جهاد فی‌سبیل‌الله است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در محل مصلای امام راحل با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ افزود: انتخابات امسال افزون بر استیفای حق مردم به وسیله خودشان، آثار اجتماعی و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی، طرد دشمن را به همراه دارد که به عنوان یک تکلیف شرعی تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف ولی امر مسلمین در خصوص انتخابات نباید بر زمین بماند، اضافه کرد: با توجه به تکلیف رهبر معظم انقلاب، امروز هر مومنی در این شرایط اهمیت حضور خود در عرصه انتخابات را احساس می‌کند و با عزمی راسخ در این عرصه حاضر می‌شود و دیگران را نیز به حضور دعوت می‌کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: هر چند دشمنان نظام جمهوری اسلامی از آغاز تاکنون به نابودی این انقلاب کمر بسته‌اند اما تاکنون به فضل الهی ملت آن‌ها را ناکام گذاشته و حمله‌ها و دسیسه‌های آن‌ها به سمت خودشان بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه دشمن داعش را درست کرد تا عوامل خونریز، جنایتکار و بی‌رحم در دست داشته باشد، اضافه کرد: استکبار جهانی در این سازماندهی به سراغ آن‌هایی که گرفتار افکار انحرافی و خرافی بودند رفت، تا به این وسیله آتش نزاع و اختلاف بین مسلمانان همیشه داغ باشد.

امام جمعه شهرکرد افزود: داعشی‌ها از تندروهای متحجر و افراطی این جماعت، به شمار می‌روند که امروز با اشاره با پول، امکانات، تجهیزات و طراحی‌های شیطنت‌آمیز سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد جنایت‌هایی مانند جنایت تروریسی کرمان را می‌آفرینند.

وی با تاکید بر اینکه هر چند داعش امروز داعش آن زمان نیست؛ اما این خرده داعش‌های خیبث را هم نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: دشمنی مستمر اربابان آن‌ها با ایران اسلامی ما را به جهاد مستمر دعوت می‌کند.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: جهاد جنبه‌های مختلف دارد که انتخابات یکی از آن جنبه‌ها به شمار می‌رود و انتظار می‌رود ملت ایران با حضور حماسی و پرشور خود انتخاباتی تحکیم بخش به نظام اسلامی را رقم بزنند.

نکونام افزود: انتخابات سهم مردم است و مسوولان نظام جمهوری اسلامی نیز موظف‌اند هر چه می‌توانند راه را برای حضور پرشکوه مردم باز کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان در تعیین صلاحیت‌ها تا آنجایی که ممکن است و به نظام آسیب نمی‌رسد شرح صدر داشته باشند و دستگاه‌ها با پاسخگویی به مردم و رفع مشکل آن‌ها امید آفرین باشند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه میزهای خدمت و عرصه‌هایی که برای پاسخگویی است، باید تقویت شود گفت: مسوولان به مانند شخص رییس جمهور صادقانه با مردم صحبت کنند و گزارش‌های واقعی و میدانی ارائه دهند تا اعتماد مردم را به خود جلب کنند.

وی افزود: میز خدمت مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد که هر روز پررنگ‌تر از قبل برگزار می‌شود امروز به مرکز امید بخش استانی تبدیل شده که باید تقویت شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سرقت و مصادره محموله نفتی ایران در اردیبهشت‌ماه از سوی آمریکایی‌ها گفت: توقیف نفت‌کش آمریکایی (نیکولاس اس تی) در خلیج عمان به جبران سرقت محموله نفتی ایران با همت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ قدرت نیروهای مسلح این کشور را به رخ جهانیان کشاند.

وی اضافه کرد: با این اقدام جوانان غیور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به فضل خدا آمریکایی‌ها چوب کار خود را خوردند و همان کشتی آمریکایی توقیف و به سمت ایران هدایت شد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این اقدام نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی نشان داد که ایران از حق خود کوتاه نمی‌آید و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو به سرآمده است.

وی ادامه داد: توقیف نفت‌کش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بیانگر این مساله است که ایران انتقام هر چیزی را به وقت خود می‌گیرد و این خرده داعش‌ها و اربابان آنان نیز باید منتظر انتقام کشتار بی‌رحمانه مردم بیگناه در کرمان باشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ورود به ماه رجب بر ضرورت گرامی‌داشت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان که همه رستگاری‌ها و سعادت‌ها در این ماه‌ها رقم می‌خورد تاکید کرد.

نکونام بر ضرورت فراهم کردن امکانات لازم برای اعتکاف تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ۲۶ دی‌ماه ۱۳۵۷ سالروز، فرار شاه خائن را یکی از ثمرات جهاد مردم به رهبری امام راحل عنوان کرد و گفت: شاه ملعون که با چشم اشکین از این همه جنایت که خشم ملت را برانگیخته بود از ایران خارج و تا آخر عمر با ذلت و خواری و بی پناهی زندگی به سر برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha