نارنجی پوشان راهداری مانع سقوط تانکر حمل سوخت شدند +فیلم

یاسوج- ایرنا- نارنجی پوشان راهداری و فرشتگان نجات در جاده های کهگیلویه و بویراحمد در حالی که مشغول عملیات پاکسازی و برف روبی محورهای برف گیر استان بودند مانع سقوط یک دستگاه تانکر حمل سوخت در کیلومتر هشت محور یاسوج-اقلید به دره شدند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از اعلام هواشناسی، با استقرار عوامل راهداری در راهدارخانه ها آمادگی مواجه با این بارش‌ها را داشتیم.

حمیدرضا پیمانجو افزود: تانکر مذکور از مسیر جاده منحرف شده و با گاردریل برخورد کرده است اما راهداران مانع سقوط آن به دره شدند.

وی تاکید کرد: ۶۰ گردنه سخت گذر و برف گیر در محورهای مواصلاتی سطح استان وجود دارد که به صورت مستقیم کارکنان راهداری جهت بازگشایی پای کار آمدند.

پیمانجو از هم وطنانی که قصد تردد از معابر برون شهری استان را دارند خواست وسایل نقلیه خود را ابتدا قبل از سفر از لحاظ سلامت و ایمنی آزمایش و تست کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: اتومبیل های کاربران جاده ای مجهز به سیستم گرمایشی، سوخت کافی، زنجیر چرخ وجیره خشک باشد و بارعایت فاصله طولی با خودروی جلویی در ادامه سفر با عوامل راهداری همکاری کنند.

پیمانجو اضافه کرد: در صورت هرگونه مشکلی در تردد مردم می توانند به صورت تمام وقت و آنلاین قبل، حین و بعد از سفر با سامانه مرکز مدیریت راههای استان (۱۴۱) ارتباط برقرار کنند.

طبق گفته رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، در منطقه سیرون از بخش پاتاوه شهرستان دنا طی بارندگی اخیر تا امشب ۲۰ سانتیمتر برف گزارش شده است.

بهره مند میانگین بارش بلند مدت سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴، سی سخت ۶۹۳، دوگنبدان ۴۳۰، دهدشت ۴۰۲، لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلیمتر ثبت شده است.

میانگین بارش باران استان طی سال زراعی گذشته به حدود ۷۰۰ میلیمتر رسید که بیش از ۱۴۰ میلیمتر بیشتر از میانگین بلند مدت بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha