۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85352456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز تاسیس ۲۵ دهیاری جدید در سلسله صادر شد

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85352456
مجوز تاسیس ۲۵ دهیاری جدید در سلسله صادر شد

خرم آباد - ایرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سلسله گفت: مجوز تاسیس ۲۵ دهیاری جدید توسط وزیر کشور در این شهرستان صادر شده است.

هادی مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باید مطابق شیوه نامه راه اندازی و استقرار نهاد دهیاری، بخشداران اقدامات قانونی لازم را جهت تاسیس این دهیاری ها به کار گیرند.

وی با قدردانی از حمایت های استاندار لرستان و فرماندار سلسله در اخذ مجوز این دهیاری ها تاکید کرد: ۱۹ دهیاری از این مجموع متعلق به بخش مرکزی و ۶ دهیاری نیز برای بخش فیروزآباد است.

معاون فرماندار سلسله یادآور شد: در حال حاضر ۱۳۳ دهیاری در شهرستان سلسله وجود دارد که ۹۸ دهیاری فعال مربوط به بخش مرکزی و ۳۵ دهیاری نیز متعلق به بخش فیروزآباد است.

مومونی تصریح کرد: وقتی مجوز تاسیس دهیاری برای روستایی گرفته می شود، امکان طراحی و اجرای طرح هادی برای روستای مربوطه فراهم و دهیاران از بودجه مستقلی برای اجرای زیرساخت های روستا برخوردار می شوند.

به گفته حمزه مویدی نژاد مدیرکل امور روستایی و شوراهای لرستان با پیگیری های صورت گرفته امسال ۱۶۵ مجوز جدید دهیاری اخذ شده که پس از تاسیس به ظرفیت دهیاری های استان افزوده خواهند شد.

۲۶۶ روستای دارای سکنه در شهرستان سلسله وجود دارد.

شهرستان سلسله با ۷۵ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان قرار دارد و از ۲ بخش مرکزی و فیروزآباد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha