عمده‌ترین چالش جامعه کارگری تربت‌حیدریه ناآگاهی نسبت به قوانین است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه گفت:  یکی از مشکلات محوری جامعه کارگری و کارفرمایی این شهرستان ناآگاهی نسبت به قوانین و مقررات است.

هادی نوبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود:ناآگاهی‌های لازم کارگران و کارفرمایان از حقوق اولیه خود موجب ایجاد اختلافات بین آنها شده‌ است.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکل، اجرای برنامه‌های آموزشی روابط کار برای کارگران و کارفرمایان در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: تداوم این برنامه‌ها موجب کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

نوبخت افزود: میزان ورودی پرونده‌های اختلافی از ابتدای امسال، هزار فقره بود که ۶۰۰ پرونده مربوط به هیات تشخیص و بقیه مربوط به هیات حل اختلاف بود.

وی ادامه داد: این اداره در حوزه حل اختلاف علاوه بر تربت‌حیدریه، پرونده‌های ۶ شهرستان دیگر شامل زاوه، مه‌ولات، رشتخوار، خواف، گناباد و بجستان را نیز بررسی می کند.

۵۰ درصد پرونده‌های کارگری و کارفرمایی منجر به سازش شده است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: خوشبختانه ۵۰ درصد پرونده های ورودی منجر به سازش شده‌اند و همین امر موجب شده است اداره تعاون تربت‌حیدریه امسال در سطح ادارات برتر خراسان رضوی در حوزه هیات‌های تشخیص و حل اختلاف شناخته شود.

نوبخت افزود:هم اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه پنج هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی فعال وجود دارد که برای ۴۳ هزار کارگر فعال خود، بیمه می‌پردازند.

وی به وضعیت تعاونی‌های موجود تربت حیدریه نیز اشاره و اظهار کرد: از مجموع ۷۰۰ تعاونی موجود این شهرستان، ۴۰۰ تعاونی در بخش‌های تولیدی، کشاورزی و فرش فعالیت دارند.

او تعداد اعضای هر تعاونی را به طور متوسط هفت نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha