۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85352652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر جلوگیری از گسترش دامنه جنگ غزه

تهران - ایرنا - رئیس جمهور عراق گفت که به شدت تلاش‌ها برای گسترش دامنه جنگ را محکوم و تاکید می‌کنیم که این اقدامات موجب آسیب و خسارت برای همه می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، «عبداللطیف رشید»، روز شنبه در مراسم رسمی بزرگداشت آیت الله شهید «سید محمدباقر حکیم» و روز «شهید عراقی» که باحضور مقامات این کشور در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، درباره روابط خارجی عراق افزود که عراق توانست روابط خود با کشورهای همجوار و کشورهای خارجی را با استناد به منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی تقویت کند.

رئیس جمهور عراق در ادامه به چالش‌های منطقه که امنیت و ثبات را تهدید می‌کند، اشاره کرد و بر موضع عراق در اهتمام به امنیت و صلح و حسن تفاهم و بر موضع عراق در قبال ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

رشید خواستار موضع‌گیری جامعه بین المللی برای تحقق حقوق فلسطین در دستیابی به کشور مستقل خود در خاکشان شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان مبارزه با دیکتاتور عراق با شهید حکیم همکاری داشته است و این دیدارها در کردستان و در خارج از آن و سپس در بغداد انجام می‌شد. یادآورشد که در همه این دیدارها، آیت الله حکیم به وحدت ملی عراق اهتمام داشتند و ایشان به دنبال ساخت عراقی دموکراتیک، کشوری عادل، آزاد و مستقل بودند.

رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه نمی‌توان نقش شهید حکیم را در مبارزه با دیکتاتوری فراموش کرد، به مبارزات جلال طالبانی و به نقش آیت الله حکیم در مبارزه با دیکتاتوری نیز اشاره کرد.

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر جلوگیری از گسترش دامنه جنگ غزه

رشید تصریح کرد که نقش آیت الله حکیم را سید عمار حکیم ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه عملیات سیاسی کشور به تلاش همه نیاز دارد، افزود که دولت و ملت و نیروهای سیاسی و همه نیروهای مسلح، توانستند پیروزی‌های بسیاری علیه دیکتاتوری محقق کنند و این مساله نیازمند تشدید تلاش‌ها برای ساخت و پیشرفت در عراق است.

رئیس جمهور عراق در حوزه اداره حکومت نیز گفت: باید سیاست‌های کلی ترسیم شود و همه طرف‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا پایه‌های حکومت تثبیت شود.

وی تصریح کرد که عملیات سیاسی به تلاش‌های همه برای ارتقای سازندگی و ترسیم چشم‌انداز سیاسی عراق نیاز دارد.

با شهادت سید محمدباقر حکیم، در سال ۱۳۸۲، اول ماه رجب در عراق به نام روز شهید نام‌گذاری شد و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشتی به مناسبت شهادت شهید محراب در عراق برگزار می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha