شهید حکیم برای تثبیت حق ملت عراق کوشید/برنامه دولت رسیدن به عراقی مقتدر و مستقل است

تهران - ایرنا - نخست وزیر عراق با بیان اینکه شهید سید محمدباقر حکیم برای تثبیت حق ملت عرق بسیار تلاش کرده است، گفت: ما برای گرامیداشت یک مرحله مهم در تاریخ عراق و جنایتی که نقطه عطفی در رویارویی تروریسم با ملت سرفراز عراق بود، یعنی سالروز شهادت این آیت‌الله گرد هم آمده ایم.

محمد شیاع سودانی در مراسم رسمی بزرگداشت آیت الله شهید «سید محمدباقر حکیم» و روز «شهید عراقی» که با حضور مقامات عراقی در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، افزود: سیدمحمدباقر حکیم بخشی مهم از مبارزات جریان‌های اسلامی و مکتب زنده برای مفاهیم امتی بود که برای تثبیت حق خود می‌کوشید و سیرت جهادی و فعالیت ایشان چنان درخشان بود که نسلی از مجاهدان را تربیت کرد که با خون خود مبارزه با دیکتاتوری را ادامه دادند.

نخست وزیر عراق در ادامه تصریح کرد که بر اساس همین اصول والا در مسیر اهدافی که این مجاهدان در سر داشتند تلاش و در این راستا تلاش برای سازندگی و اصلاحات در کشور آغاز کردیم.

سودانی با تاکید بر اینکه یاد شهدا را با حفاظت از امنیت و ثباتی که بدون ریخته شدن خون آنان به دست نمی‌آمد، زنده نگه می‌داریم و دستاوردهای آنان در مسیر تقویت حکومت و دفاع از مسائل عادلانه را حفظ می‌کنیم، گفت: ما با مسئولیتی مهم در پشت سر گذاشتن کشور از شرایط پیچیده کنونی در سطح منطقه مواجهیم.

وی ادامه داد: تجربه شهدا ضرورت هم‌بستگی و وحدت در مسائل سرنوشت‌ساز و وجود حس ملی در همه میدان‌ها و دفاع از آزادی و کرامت ملت را بر همگان روشن کرده است و دولت نیز با پایبندی به برنامه‌ای که اساس آن رسیدن به عراق مقتدر مستقل است به این مسیر ادامه می‌دهد.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که در این راستا، دولت برای اصلاحات ریشه‌ای و مبارزه با فساد و تحکیم زیرساخت‌های اقتصادی و خدماتی و نوسازی زیرساخت‌های بانکی تلاش می‌کند تا به عدالت اجتماعی دست یابد و این همان هدفی است که شهدا برای میهن خویش آرزو می‌کردند.

سودانی همچنین در پایان یاد شهدای ملت مجاهد فلسطین که با صبوری در برابر کشتار ایستاده‌اند را گرامی داشت و گفت: ملتی که به شهدای خود احترام نگذارد توان حفظ دستاوردهای خود را نخواهد داشت.

شهید حکیم برای تثبیت حق ملت عراق کوشید/برنامه دولت رسیدن به عراقی مقتدر و مستقل است

با شهادت سید محمدباقر حکیم، در سال ۱۳۸۲، اول ماه رجب در عراق به نام روز شهید نام‌گذاری شد و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشتی به مناسبت شهادت شهید محراب در عراق برگزار می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha