امام جمعه آبادان: سالروز واقعه سینما "رکس" و حماسه ذوالفقاری در تقویم کشور گنجانده شود

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان گفت: سالروز واقعه آتش سوزی سینما "رکس" و حماسه ذوالفقاری در تقویم رسمی کشور گنجانده شود تا این ۲ رخداد مهم بیشتر برای مردم بازگو و مطرح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آبادان در دفتر امام جمعه آبادان اظهار کرد: نهم آبان ماه یادآور حماسه دفاع مردمی کوی ذوالفقاری آبادان و دفاع جانانه مردم این شهر با دستان خالی برابر دشمن بعثی است و باعث شد این شهر سقوط نکند.

وی اظهارداشت: آتش زدن سینما رکس در ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۵۷ توسط نیروهای رژیم پهلوی باعث شد تا روند پیروزی انقلاب شتاب بیشتری بگیرد و نیاز است تا این رویدادها در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

حجت‌الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقاوم معظم رهبری در خصوص حضور باشکوه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: دشمنان نظام در جبهه‌های مختلف ناامید شدند و اکنون به شرکت حداقلی مردم در انتخابات دل‌بسته‌اند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در انتخابات مشارکت بالایی خواهند داشت و شکست دیگری در کارنامه بدخواهان انقلاب ثبت خواهد شد.

۲۸ مرداد ۱۳۵۷ سینما رکس آبادان دچار آتش سوزی عمدی شد و ۳۷۷ نفر از تماشاچیان فیلم گوزن ها پشت درهای بسته و قفل شده زنده در آتش سوختند.

نهم آبان ماه یادآور حماسه سازان دفاع مردمی کوی ذوالفقاری آبادان و دفاع جانانه مردم این شهر با دستان خالی برابر دشمن تا بن دندان مسلح است، شهری که حدود یک سال در محاصره بود، ولی هرگز سقوط نکرد.

فرماندار: انتخابات در آبادان به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز در ادامه گفت: از مرداد ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور فرایند انتخابات در فرمانداری آبادان آغاز و در مرحله اول ۱۹۰ نفر در پیش ثبت‌نامه شرکت کردند.

احسان عباسپور با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۱ نفر ثبت نام خود را نهایی و پس از آن یک نفر انصراف داد افزود: اعضای نظارت بر انتخابات به صورت بی‌طرفانه صلاحیت‌های افراد را مورد بررسی قرار دادند که در نهایت ۵۰ نفر معدل ۴۱ درصد از ثبت‌نام کنندگان تایید شدند.

وی ادامه داد: به احتمال فراوان انتخابات در آبادان به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد که این امر سرعت در شمارش آرای را بالا می برد.

فرماندار شهرستان آبادان اظهار کرد: پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان نامه نگاری برای درج سالروز واقعه سینما رکس و حماسه ذوالفقاری در تقویم کشور انجام خواهد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha