۲۴ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85353160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در ماهنشان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ سرعت وزش باد در شهر پری از توابع شهرستان ماهنشان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر و در سلطانیه به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد هم اکنون در اغلب مناطق استان ادامه دارد که میزان آن در شهر زنجان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی یادآور شد:‌ این شرایط جوی موجب بارش های پراکنده و وقوع کولاک در ارتفاعات استان می شود که بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

سلطانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جوی بیان شده هموطنان از ترددهای غیرضروری در مناطق کوهستانی و گردنه های استان و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره، تاسیسات و بناهای سست و مرتفع، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه صبح فردا /دوشنبه/ سرعت وزش باد کاهش و مجددا از بعدازظهر افزایش می یابد، ادامه داد:‌ این میزان در مناطق جنوبی استان به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

سلطانی گفت:‌ روز پنجشنبه هفته جاری سامانه ضعیفی از منطقه عبور خواهد کرد که بر اثر فعالیت آن بارش های خفیفی را در نقاط مختلف استان شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی روزهای آینده دمای هوا در استان کاهش می یابد به طوریکه روز سه شنبه هفته جاری احتمال وقوع یخبندان دور از انتظار نیست.

سلطانی دمای فعلی زنجان را پنج درجه سانتیگراد ذکر و تصریح کرد:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۱۰ درجه، ابهر ۶ و ۱۱، خرمدره پنج و ۱۱ درجه، آببر سه و ۱۷ درجه، سلطانیه سه و هفت درجه، قیدار یک و پنج درجه و ماهنشان هفت و ۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha