۲۴ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبر: 85353231
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حزب حامی روابط با چین، مجلس تایوان را به دست گرفت

تهران - ایرنا- بر اساس نتایج نهایی انتخابات پارلمانی تایوان، حزب مخالف «کومینتانگ» که خواستار گسترش روابط تجاری با چین است موفق به کسب بیشترین کرسی‌های مجلس در این انتخابات شد.

به گزارش ایرنا از نشریه چاینامورینگ‌پست، نتایج نهایی آرای شمارش شده از شعب اخذ رای در انتخابات پارلمانی تایوان نشان می‌دهد، که حزب مخالف کومینتانگ KMT با کسب ۵۲ کرسی نسبت به رقبای حزبی خود جلو افتاد. حزب دموکراتیک مترقی ۵۱ کرسی و حزب میانه رو خلق هم تنها هشت کرسی به دست آورد.

سیاست حزب کنونی حاکم بر دور نگاه داشتن تایوان از نفوذ پکن استوار اما حزب رقیب خواستار گسترش روابط تجاری با چین است و بر این باور است که این سیاست، خطر بروز جنگ احتمالی را کاهش می‌دهند.

دولت مرکزی چین که تایوان را جز قلمروی خود می‌داند، پس از روی کار آمدن تسای اینگ ون، رهبر کنونی تایوان، تمایلی به ارتباط با حزب دموکراتیک مترقی نداشته و درخواست‌ برای مذاکره را نیز رد کرده است.

در رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی تایوان که صبح روز شنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) آغاز و همان روز نیز به پایان رسید ویلیام لای چینگ-ته نامزد حزب حاکم با ۴۰.۱ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شد و دو رقیب او، هو یویی از حزب ملی‌گرایان با ۳۳.۵ درصد آرا و کو ون جه از حزب مردم نیز با کسب ۲۶.۵ درصد شکست خود را پذیرفته‌اند.


از نگاه بسیاری از کارشناسان انتخابات تایوان بین حزب حاکم دموکراتیک مترقی DPP و حزب مخالف کومینتانگ KMT، انتخاباتی سرنوشت‌ساز بوده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha