ونزوئلا «قاطعانه» بمباران یمن را محکوم کرد

تهران- ایرنا- ونزوئلا به طور «قاطعانه» حملات نظامی اخیر آمریکا و انگلیس علیه یمن که «تنها به ایجاد بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می‌انجامد» را محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در بیانیه‌ای که «ایوان خیل» وزیر امور خارجه ونزوئلا در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس منتشر کرده، آمده است: ونزوئلا قاطعانه بمباران یمن توسط ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها را محکوم می‌کند؛ اقدامی غیرقانونی که ناقض قوانین بین‌المللی است و تنها به ایجاد بی‌ثباتی بیشتر در منطقه کمک می‌انجامد.

دولت ونزوئلا در این بیانیه بار دیگر از پایان «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل به منظور دستیابی به صلح در منطقه غرب آسیا حمایت کرد.

دولت ونزوئلا تاکید کرد: «تنها راه تضمین صلح و ثبات در خاورمیانه، پایبندی فوری به تمام قطعنامه‌های سازمان ملل برای ایجاد یک فلسطین مستقل و آزاد و توقف نسل‌کشی در نوار غزه است که توسط اسرائیل در حال انجام است».

کاراکاس همچنین از جامعه بین‌الملل خواست تا تمام اقدامات و فشار لازم برای برقراری مجدد قانونمندی و عدالت بین‌المللی در منطقه را اعمال کند و از تشدید درگیری ناشی از «بربریت اسرائیل در فلسطین» جلوگیری کند.

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا نیز در محکومیت حملات نظامی آمریکا و متحدان ناتو علیه یمن که مصداق «نقض قوانین بین‌المللی» است، تاکید کرد «اقداماتی از این دست، به نسل‌کشی در غزه دامن می‌زند».

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۲ دی و در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع نیروهای یمنی را آغاز کردند. نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات نیروهای آمریکا و انگلیس، ۷۳ بار تعدادی از استان‌های یمن را هدف قرار داد که منجر به شهادت پنج تن و مجروح شدن شش نفر از نیروهای مسلح این کشور شد. این حملات، اوایل دیروز شنبه نیز ادامه داشت.

این حملات در حمایت از رژیم صهیونیستی و در پی چندین عملیات انجام شده توسط یمن در هفته‌های اخیر علیه کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های اسرائیلی یا مقصد بنادر این رژیم در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انجام شد.

مقام‌های یمن در پاسخ به تجاوزات نظامی هشدار داده‌اند که تمامی منافع آمریکا و انگلیس را اهداف مشروع می‌دانند و تا زمان توقف حملات رژیم تل‌آویو به غزه، از ادامه عملیات علیه اهداف اسرائیل دریغ نخواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha