هشدار برای طوفان شن و اختلال تردد در کرمان

کرمان- ایرنا- اداره کل هواشناسی کرمان نسبت به افزایش ابر، وزش باد، گردو خاک و ورود ریزگرد به مناطق مختلف این استان و نیز افزایش غلظت غبار به‌ویژه برای شمال غرب و جنوب شرق این استان هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی کرمان، در اطلاعیه روز یکشنبه این اداره کل آمده است: از امروز تا سه‌شنبه در برخی مناطق شمال، غرب و شرق استان، افزایش ابر، وزش باد به‌نسبت شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود لذا افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و اختلال تردد در سطح استان به ویژه در مناطق شمال غربی و جنوب شرقی محتمل است.

براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، شهرستان‌های کرمان، انار، بردسیر، بم، راور، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فهرج، منوجان و نَرماشیر طی روزهای مذکور تحت تاثیر ورود گرد و غبار و وزش باد به‌نسبت شدید خواهند بود.

این هشدار بر پرهیز از کار در ارتفاع، توجه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا، اطلاع رسانی به‌موقع و آمادگی دستگاه های اجرایی به منظور اتخاذ تمهیدات لازم با هدف کاهش خسارات احتمالی تاکید کرده است.

همچنین طبق اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی، امروز دمای کلانشهر کرمان در خنک‌ترین ساعت به یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید و در گرم‌ترین ساعت نیز به ۱۸ سانتی‌گراد درجه خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha