یک مدرس حوزه و دانشگاه:جهاد تبیین به مطالعه عمیق نیاز دارد

مشهد- ایرنا- یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت:جهاد تبیین به مطالعه عمیق نیاز دارد زیرا مطالبی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود همه پسند است و دارای عمق و کارشناسی نیست و حتی بسیاری از مطالب منتشر شده در این فضا واقعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد حسین راجی روز یکشنبه در همایش "آموزش اقناع" که برای کنشگران و فعالان فرهنگی مشهد برگزار شد افزود: دشمنان سال گذشته با ایجاد یک شبهه سعی کردند تا پیشرفت های کشورمان نادیده گرفته شود در حالی که می توان با بیان پیشرفت های کشور و تبیین نزدیک بودن به قله، موجب امید مردم و افزایش مشارکت آنان در انتخابات شد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسین راجی افزود: رسانه های معاند در حال سیاه نمایی اوضاع کشور هستند و ما وظیفه داریم تا ذهنیت افراد زودباوری که این مسایل را باور می کنند تغییر دهیم و برای تحقق این موضوع به تبیین پیشرفت های کشور نیاز است تا نهال امید در دل آنها جوانه زند و مردم نیز وقتی متوجه شوند در نزدیکی فتح قله هستند به طور حتم در انتخابات پر رنگ حاضر می شوند.

یک متخصص علوم تربیتی نیز در این همایش گفت: اگر در گذشته اعتقاد بر این بود که با تغییر فکر و باور، امکان تغییر احساس و رفتار وجود دارد رسانه های کنونی برای تغییر رفتار مخاطبان خود و تاثیر گذاری بر آنها سعی می کنند ساختار عصبی انسانها را تغییر دهند.

حمید صادقیان افزود: بر همین اساس رسانه‌ها با استفاده از طنز، ترس، تطمیع، تکرار، اغراق، تداعی، گواهی دادن و زیبایی سعی دارند مخاطبان خود را اقناع کنند.

وی ادامه داد: اقناع یکی از مهمترین شگردهای رسانه‌ها برای همراه کردن مخاطبان با خود است و این تکنیک ها در قالب های مختلف تولید محتوای رسانه ای بازتولید می شود زیرا با تکنیک می توان بر روی احساسات افراد تاثیر گذاشت.

مردم خراسان رضوی از ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند. همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha