معاون دادستانی کل کشور: شناسایی ساختارهای فسادزا مورد تاکید است

بندرعباس - ایرنا - معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور، پیشگیری از وقوع جرم را نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی دانست و گفت: شناسایی ساختارهای فساد زا و معیوب که منجر به تولید بزه و جرم در جامعه می‌شوند، مورد تاکید است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ادارهکل دادگستری هرمزگان، ‌غلامعباس ترکی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان هرمزگان، افزود: در این خصوص، مشکلات موجود در بخش‌های مختلف نظام اداری، تعارضات منافع و گلوگاه‌های فساد، از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان کرد: نگاه کلان و جامع در خصوص مجرمان مورد تاکید در امر پیشگیری است و برای شکل‌گیری امنیت اجتماعی باید به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز به صورت ویژه توجه کنیم، چرا که لازمه پیشگیری از بزهکاری، پیشگیری از بزه دیدگی است.

معاون دادستانی کل کشور همچنین به بازخوانی دستورالعمل ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار پرداخت و تاکید کرد: تشکیل بانک‌های اطلاعاتی روزآمد و براساس یک نظام آماری شفاف با تکیه بر ارتباط ساختارمند بین زندان و پلیس، موجب تقویت نظارت‌ها در این حوزه خواهد شد.

آمار زندانیان غایب و متواری در هرمزگان ۵۷ درصد کاهش یافت

رییس کل دادگستری هرمزگان از کاهش ۵۷ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری در این استان خبر داد و گفت: کاهش آمار زندانیان غایب و متواری در زندان‌های هرمزگان با انجام تمهیدات لازم، انجام شده که این موضوع در سطح کشور بی‌نظیر است.

مجتبی قهرمانی افزود: در نتیجه همکاری خوب بین دستگاه قضایی و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هرمزگان، اقدامی بزرگ در جهت تعیین تکلیف و کاهش زندانیان غایب و متواری انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه مقابله با جرائم، نیز نتیجه بررسی‌ها از افزایش ۵۰ درصدی کشف وقوع سرقت در استان هرمزگان حکایت دارد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان در رابطه با کنترل و پایش‌ الکترونیک، افزایش دوربین‌های نظارت شهری و سامانه کنترل تردد مراجعین، ابراز داشت: در نتیجه این اقدامات، کاهش نرخ وقوع سرقت، قتل و آدم‌ربایی و افزایش دستگیری مجرمان تحت تعقیب در استان را نسبت به سال گذشته، شاهد هستیم.

قهرمانی همچنین بر ضرورت شناسایی عوامل موثر در وقوع جرم با رویکرد پیشگیرانه تأکید کرد و یادآور شد: براین اساس، جمع آوری اطلاعات بزهکاران و بزه دیدگان و تشکیل بانک‌های اطلاعاتی یکپارچه جرایم اعم از شیوه‌ها و شگردها و تقویت تجهیزات فنی و الکترونیکی، همواره در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha