برگزیدگان سوگواره ملی «شعر غریب» در مشهد معرفی شدند

مشهد- ایرنا- برگزیدگان سوگواره ملی «شعر غریب» ویژه دوران زندگی امام رضا (ع) یکشنبه شب طی آیینی در مشهد معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه مراسم اختتامیه سوگواره ملی شعر غریب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰۰ سروده از ۱۷۰ شاعر طی ماههای گذشته طبق فراخوان داده شده، به دبیرخانه این سوگواره از سراسر کشور ارسال شده است.

فاطمه حسینی اضافه کرد: در مرحله اول داوری ۳۰ سروده به مرحله نیمه نهایی راه یافت که در مرحله نهایی داوری هشت نفر به عنوان برگزیده مشخص شدند.

وی بیان کرد: سوگواره ملی «شعر غریب» از سری برنامه‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در راستای ترویج ارزش‌ها، آموزه‌های دینی و اخلاقی در قالب شعر طراحی شده است.

به گفته وی، وداع حضرت رضا(ع) از مدینه، دوران زندگی مبارک امام رضا(ع) در غربت و شهادت این امام همام از محورهای این سوگواره است.

در این مراسم «جواد اسلامی از چناران، رضا رحیمی عنبران از مشهد و مهدی جهاندار از اصفهان» به عنوان سه نفر اول برگزیده این جشنواره معرفی شدند که به آنها تندیس و لوح یادبود و کمک هزینه سفر به کربلا اعطا شد.

همچنین «محمد خادم از اصفهان، مصطفی جلیلیان از مشهد، الهه فیاض مختاری از مشهد، میثم داوودی از قم و امیر رسولی از زنجان» نیز به عنوان پنج نفر برگزیده دوم معرفی و با اعطای تندیس، لوح یادبود و کمک هزینه سفر به مشهد از آنها تقدیر شد.

مراسم پایانی سوگواره ملی شعر غریب که به مناسبت شهادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از چند ماه گذشته فراخوان داده بود، ۲۴ دی ماه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی در مشهد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha