۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85353886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار مجوز طرح صنعتی در کردستان صادر شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تاکنون مجوز ۲ هزار و ۳۴ طرح صنعتی طی کمترین زمان ممکن در استان صادر شده که بیانگر تسهیل در امر سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی روز یکشنبه در جلسه شورای هم خانواده صمت در استان با اشاره به دعوت از شرکت ها و نهادهای توسعه‌ای کشور برای سرمایه‌گذاری در استان، اظهار کرد: در همین زمینه هلدینگ شستا برای سرمایه‌گذاری در حوزه استحصال طلا در این استان اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح تحول سه جانبه در استان و نتایج حاصل از انجام پرواز ژئوفیزیک در دیواندره، انتظار می رود ایمیدرو در محدوده های امید بخش ورود پیدا کرده و معادن تازه کشف شده در قالب مزایده به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه نهضتی در مجموعه صمت استان برای سرمایه گذاری ایجاد شده است، گفت: مجوز سرمایه گذاری در حوزه لوازم خانگی در سنندج با اشتغال زایی ۵۰۰ نفر صادر شده است.

خلیقی یادآور شد: تثبیت ۲۳ هزار فرصت شغلی، دستاورد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است و افزون بر سیاست های انقباضی، بانک های عامل حمایت های لازم را در بحث پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد از تولید کنندگان داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یکی از ظرفیت های استان را مربوط به بخش معادن خواند و گفت: با توجه به اکتشافات معدنی انجام شده در استان میزان ذخیره مواد معدنی هم افزایش می یابد و هم اکنون در شهرستان بیجار ۱۸۵ میلیون تن ذخیره قطعی آهن در شهرستان قروه نیز ۲۳۰ میلیون تن ذخیره قطعی آهن وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha