۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85352958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارخانه تولید سیگار سقز به چرخه تولید باز می گردد

سنندج-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به پیگیری های اداره کل صمت و مسئولان ارشد استان، در آینده نزدیک کارخانه تولید سیگار سقز به چرخه تولید باز می گردد.

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی عصر روز شنبه در چهارمین کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا استان، با اشاره به اینکه لوازم خانگی، لوازم یدکی و خودرو، مواد دخانی، پوشاک، آرایشی و بهداشتی چند گروه کالایی است که اداره کل صمت بر نحوه تولید و عرضه آن ورود کرده و نظارت دارد، اظهارکرد : در حوزه لوازم خانگی ۱۲ واحد تولیدی و در زمینه دخانی هم سه واحد تولیدی در استان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در بحث تولید مواد دخانی در استان مشکلی نداریم، ادامه داد: واحد تولیدی فراسازان توتون آپادنا با سرمایه گذاری خارجی، سالانه پنج میلیارد نخ تولید دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با توجه به پیگیری های اداره کل صمت و مسئولان ارشد استان، در آینده نزدیک کارخانه تولید سیگار سقز با تولید سالانه سه میلیارد نخ به چرخه تولید باز خواهد گشت.

خلیقی گفت: با توجه به ورود به بحث تولید سیگار در مجموعه‌های کشور و صدور مجوزها از شرکت دخانیات ایران به سمت بی نیاز بودن از سیگار خارجی می رویم و قاچاق دخانیات حذف خواهد شد.

کارخانه تولید سیگار سقز به چرخه تولید باز می گردد

وی افزود: در زمینه تولید لوازم خانگی ۵۴۰ شناسه کالا، در زمینه لوازم یدکی خودرو ۱۰۰۱ شناسه، در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی ۴۵ مورد شناسه، در زمینه پوشاک ۱۷ مورد و در خصوص تنباکو ۱۶ مورد شناسه کالا در سامانه جامع تجارت داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: انتظار می رود که اتاق های اصناف، آموزش های لازم را به بازاریان ارائه دهند تا بحث اخذ شناسه کالا به صورت جامع و کامل در سامانه ثبت شود.

خلیقی به میزان شفافیت کالاها در استان در بستر سامانه جامع تجارت اشاره کرد و گفت: انواع سیگار ۹۵ درصد، تنباکو ۲۹ درصد، لوازم یدکی ۷۰ درصد، پوشاک ۶۲ درصد، آرایشی و بهداشتی ۵۳ درصد، لوازم خانگی ۵۶ درصد شفافیت نسبت به ورودی و خروجی کالاها در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن تجارت کردستان در بخش پایانی سخنان خود افزود: در کل استان ۱۰۶۱ واحد صنعتی دارد که در دولت سیزدهم با توجه به ورود به بحث احیای واحدهای تولیدی خوشبختانه ۴۲ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته است.

خلیقی با بیان اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شد و در این خصوص گام های اساسی در راستای تحقق شعار سال برداشته ایم، اظهار کرد : امسال در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، تولید برنامه ها، هدف های کمی، کیفی و عملیاتی تدوین شده است و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته ایم.

وی بیان کرد : در زمینه جلوگیری از قاچاق، برنامه عملیاتی خوبی را در نظر گرفته ایم و تاکنون ۲ کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر عرضه و کالای دُخانی در مجموعه صمت تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha