جنگل‌کاری؛ اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور

تهران- ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی، جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز را امری حیاتی و ضروری برشمرد و گفت: کاشت درخت اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور است.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «عباسعلی نوبخت» در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به ارائه گزارش عملکرد از سوی تعدادی از اداره‌های کل منابع طبیعی استان‌ها اختصاص داشت، افزود: طرح کاشت یک میلیارد درخت، یک طرح اجتماعی و مردمی است و در این راستا شرکت‌ها، موسسه‌ها و افراد خیّر در استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که امکانات و فضا در اختیارشان قرار گیرد تا بر اساس مسوولیت اجتماعی اقدام به درختکاری کنند، از این رو منابع طبیعی در استان‌ها باید از این ظرفیت استفاده کرده و زمینه همکاری و مشارکت را برای این موسسات و نهادها فراهم کند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح‌کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تاکنون تفاهم‌نامه‌های همکاری قابل توجهی با دستگاه‌های مختلف در سطح ستاد سازمان منعقد شده است و در متن هریک از تفاهم‌نامه‌ها تکالیفی برای دستگاه‌ها تعیین شده است، این تفاهم‌نامه‌ها باید در سطح استان‌ها همانند ستاد پیگیری و نظارت شود.

نوبخت با اشاره به اینکه فرصت درختکاری با توجه به شرایط اقلیمی کوتاه است و نباید موقعیت‌ها به راحتی از دست برود، از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست بر اجرای درست این طرح نظارت کرده و براساس تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با سازمان‌ها و نهادها بویژه با بسیج سازندگی و حوزه‌های علمیه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بخش قابل توجهی از اقدامات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را فرهنگ‌سازی و ترویج این طرح در بین جامعه و افکار عمومی دانست و یادآوری کرد: روحانیون می‌توانند از طریق تریبون‌هایی که دارند در این طرح تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایرنا، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به‌طور همزمان در سراسر کشور از ۱۱ آذرماه امسال آغاز شد.

در این طرح، استان های کشور باید در قالب سامانه تولید و کاشت نهال (ساتک) همه اطلاعات تولید و کاشت را ثبت کنند تا آمار دقیق و درست به مردم ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha