توصیه استاندار تهران به بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات ضروری

تهران‌ بزرگ - ایرنا - استاندار تهران در خصوص لزوم تسهیل شرایط پرداخت وام بویژه وام‌های مسکن و ازدواج زوج‌های جوان، گفت: بانک‌ها در نظام توزیع تسهیلات باید اقدامات تعدیلی داشته باشند و به تعهدات خود عمل کنند.

علیرضا فخاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تأکید بر ضرورت همکاری حداکثری بانک‌ها با مردم در زمینه ارائه تسهیلات ضروری، اظهار کرد: اولویت‌ امروز ما در خصوص تسهیل دریافت وام مسکن و ازدواج جوانان بوده و بانک‌ها بایستی همکاری‌های لازم را در کوتاه ترین زمان ممکن در این زمینه داشته باشند.

فخاری افزود: متاسفانه بعضی بانک‌ها با وجود تعهدات خود، به دلیل آنچه محدودیت‌های اعتباری عنوان می شود، نتوانسته‌اند اقدامات تعدیلی را انجام دهند که انتظار داریم هرچه زودتر تعهدات خود را عملی کنند.

سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ۱۳ دی ماه طی سخنانی در جلسه هیات دولت خواستار تلاش بیشتر بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت وام افرادی که در صف دریافت تسهیلات قرار دارند، شد.

در ابتدای این جلسه وزیر ورزش و جوانان در گزارشی از روند پرداخت وام ازدواج، از پرداخت ۱۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در قالب ۶۱۹ هزار فقره وام از ابتدای سال تاکنون خبر داده و گفته بود: حدود ۲۶۳ هزار نفر همچنان در صف دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند.

توصیه استاندار تهران به بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات ضروری

برخورد قانونی با املاکی‌های بدون مجوز در مهار تورم مسکن مؤثر بوده است

استاندار تهران در ادامه با اشاره به برخورد با دفاتر املاک بدون مجوز و قانون شکن اضافه کرد: املاکی‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کردند شناسایی و بالای ۷۰ درصد آنها پلمب شدند.

وی اشاره کرد: مواردی هم که پلمب نشده‌اند، درخواست زمان محدودی داشتند تا بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

فخاری گفت: در برخی از نقاط استان مانند منطقه پردیس، با بحران هویتی دفاتر املاک مواجه بودیم که بطور عمده بدلیل جذب مشتری‌های لازم و تعدیل ترکیبات جمعیتی، ناخوداگاه شکل گرفته بودند.

وی ادامه داد: با تعطیلی بخش بزرگی از دفاتر غیر رسمی املاک، شاهد مهار تورم مسکن و توقف در افزایش قیمت‌ها بودیم که یکی از آثار وضعی این اقدام است.

توصیه استاندار تهران به بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات ضروری

استاندار تهران یادآور شد: به طور طبیعی برخی از املاکی‌ها با بازارگرمی برای پیداکردن مشتری بیشتر، به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند که بازار کشش این موضوع را ندارد و در نتیجه باعث بدتر شدن اوضاع اقتصادی مردم می‌شود.

وی گفت: این بازارگرمی فقط به نفع دفاتر املاک می‌شود و ضرر کننده اصلی این شرایط مردم خواهند بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ۱۵ آذرماه سال جاری در گفت وگویی از پلمب و تعطیلی یک هزار و ۸۱۰ واحد مشاور املاک غیرمجاز از آغاز طرح ساماندهی مشاورین املاک تاکنون خبر داده بود.

حسین جنتی در این باره اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری و شروع طرح ساماندهی مشاوران املاک غیرمجاز با هدف تثبیت و کنترل قیمت مسکن و بازار اجاره در استان تهران با قدرت و شدت و با انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه، تعزیرات و اماکن و فرمانداری‌های استان وارد عمل شدیم.

وی افزود: امروز پس از هشت ماه و نیم از آغاز طرح موفق به پلمب یک هزار و ۸۱۰ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز شده‌ایم.

جنتی ادامه داد: در استان تهران ۲۸ هزار واحد صنفی مشاور بنگاه املاک موجود است که از این میزان پنج هزار واحد غیرمجاز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha