هزار و ۲۸۰ مددجو در خراسان جنوبی حق پرستاری دریافت می‌کنند

بیرجند- ایرنا- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۸۰ نفر مددجوی تحت حمایت شامل ۳۲۸ معلول ضایعه نخاعی و ۹۵۲ معلول شدید و خیلی شدید در استان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

شهرام شیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حق پرستاری معلولان خانواده محور در استان امسال ۷۰ درصد افزایش یافته که ماهانه ۲۱ میلیون ریال به هر فرد پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۴۰۰ معلول شدید و خیلی شدید فاقد درآمد هم در استان کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی تامین وسایل کمک توانبخشی به معلولان را از دیگر اقدامات بهزیستی برشمرد و گفت: در ۹ ماه امسال ۲ هزار قلم وسایل کمک توانبخشی بین ۹۰۰ معلول توزیع شده که ۸۵ میلیارد ریال برای آن اعتبار هزینه کرده‌ایم.

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته برای تامین اقلام کمک توانبخشی با پیگیری‌های انجام شده امسال در خراسان جنوبی سه برابر شده است.

شیخانی یادآور شد: امسال ۲ هزار نفر در سطح استان از خدمات پوشینه بهزیستی به مبلغ ماهانه ۶ میلیون ریال استفاده کرده‌اند و تمام معلولان نیازمند پوشینه در دهک‌های یک تا ۱۰ از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه بهزیستی و بیمه سلامت برای کاهش هزینه‌های درمان معلولان گفت: این تفاهم‌نامه شامل ۵۹ کد خدمت می‌شود که از ابتدای امسال ۳۱۰ نفر از این ظرفیت استفاده کرده و از ۷۰درصد تخفیف بهره‌مند شده‌اند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۲۹۶ فرد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی هستند که ۱۰ درصد در مراکز روزانه و شبانه و ۹۰ درصد درون خانواده خدمت دریافت می کنند.

وی افزود: ۸۰ درصد این افراد معادل ۱۶ هزار و ۳۲۴ نفر مستمری بگیر هستند و ماهانه هفت میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا ۱۶ میلیون ریال کمک دریافت می‌کنند.

شیخانی یادآور شد: در حال حاضر پشت نوبتی مستمری نداریم و محدودیتی برای ورود افراد به چرخه حمایت نیست که این گام بزرگی برای بهزیستی خراسان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ۸۳۷ نفر از معلولان استان در ۲۴ مرکز شبانه روزی و هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز روزانه خدمت دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به وجود ۱۱ مرکز مراقبت و ویزیت خدمات پزشکی و توان پزشکی در منزل اشاره کرد و گفت: این حوزه به ۵۰۰ معلول درون خانواده خدمت ارایه می کند.

وی با بیان اینکه مهمترین حمایت سازمان بهزیستی از افراد دارای معلولیت درون خانواده است عنوان کرد: ماهانه ۱۶۰ میلیارد ریال برای مستمری معلولان استان هزینه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha