۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱:۵۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85355478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ابراز نگرانی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از آینده جنگ در غزه

تهران-ایرنا- «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب به نتانیاهو و دیگر سران صهیونیست نسبت به از بین رفتن دستآوردهای ادعا شده این رژیم در غزه هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که هالیوی به کابینه هشدار داد که به علت فقدان برنامه دوره پسا جنگ غزه، دستآوردهای ارتش کاهش خواهد یافت.

براساس گزارش این رسانه صهیونیستی، هالیوی همچنین به نتانیاهو و گالانت (وزیر جنگ) گفته که شاید ارتش مجبور شود به مناطقی بازگردد که جنگ در آن تمام شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی همچنین به نقل از مقامات بلندپایه امنیتی این رژیم افزود: می‌ترسیم که بار دیگر رزمندگان حماس در شمال نوار غزه تجدید قوا کنند.

بیم و هراس صهیونیست‌ها از تجدید قوای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همزمان با آن روی میدهد که رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که مقاومت فلسطین درحال تقویت کنترل بر شمال این منطقه است و ۵۰ درصد آنجا را به کنترل خود باز گردانده است.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که ۵۰ درصد کنترل نواحی شمالی نوار غزه به دست جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بازگشته است.

این رسانه‌ها افزودند که دو هفته پیش تنها ۳۰ درصد از مناطق شمالی نوار غزه در تحت کنترل رزمندگان مقاومت بود.

رسانه‌های صهیونیستی با اعتراف به اینکه حماس به تدریج کنترل امور در شمال نوار غزه را پس می‌گیرد و نیروهایش به فعالیت ادامه می‌دهند، ورود به مرحله سوم جنگ در غزه را که توسط ارتش صهیونیستی اعلام شد، مرحله کوتاه آمدن از هدف شکست و نابودی حماس توصیف کردند.

رسانه‌های رژیم اشغالگر با اشاره به اینکه تل‌آویو حتی کنترل اردوگاه‌های مرکزی شهرهای «خانیونس» و «رفح» در جنوب نوار غزه و محور فیلادلفیا در مرز مصر و جنوب نوار غزه را به دست نگرفته است، از ادامه تاکتیک‌های فعلی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی و تاکید کردند که ادامه این تاکتیک‌ها نه تنها برای جان نظامیان صهیونیست خطرناک است و تل آویو را به پیروزی نمی‌رساند بلکه خطر وقوع فاجعه‌ای را بیشتر می‌کند که رژیم اسرائیل مسئول آن خواهد بود و به وجهه‌اشدر جهان آسیب خواهد زد.

پایگاه صهیونیستی «واللا» نیز در خصوص شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی در اطراف نوار غزه نوشت: اکثریت قریب به اتفاق شهرک نشینان قصد بازگشت به شهرک‌های اطراف نوار غزه و پذیرش شلیک راکت از این منطقه را ندارند و شکاف بزرگ در اعتماد به کابینه و ارتش اسرائیل نیز اصلاح شدنی نیست.

درحالی رژیم صهیونیستی در باتلاق سردرگمی دچار است که نیروهای مقاومت با استواری و ثبات به فعالیت خود علیه نظامیان متجاوز در محورهای مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند و با ورود به صدمین روز از آغاز جنگ، حملات راکتی به سرزمین‌های اشغالی بویژه از شمال نوار غزه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha