بهترین تأمین‌کننده تیرآهن؛ قیمت تیرآهن و آهن ۱۴ اصفهان در مشهد

کشور ایران به دلیل بهره‌مندی از ذخایر بالای آهن که آن را تبدیل به بهشت معادن در دنیا کرده است، در تهیه مواد اولیه جهت تولید مقاطع فولادی کمبودی نداشته و به همین خاطر، کارخانه¬های مختلفی در سراسر کشور به تولید تیرآهن مشغول هستند.

قیمت تیرآهن با هدف تأمین بازار داخل و همچنین فعالیت در مسیر صادرات، همواره نقش مهمی برای خریداران و مصرف‌کنندگان دارد.

کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن، با توجه به استانداردهایی که جهت ساخت محصولات خود رعایت می‌کنند، تیرآهن‌هایی با کیفیت متفاوت را تولید خواهند کرد. از طرفی تجهیزات متفاوت و منحصر به فرد در هر کارخانه موجب شده است تا امروزه تولید انواع تیرآهن توسط چند کارخانه محدود انجام گیرد. بدین ترتیب، بسیار مهم است که در هنگام خرید، به کارخانه سازنده این محصولات توجه نمایید. در این مطلب، بهترین تأمین‌کنندگان تیرآهن در ایران را معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

چرا باید برترین تولید کنندگان تیر آهن را بشناسیم؟

تیرآهن از جمله مقاطع فولادی بهشمار می‌رود که در استحکام و کیفیت سازه نقش بسیار مهم و حیاتی را ایفا میکند. همچنین قیمت آهن امروز نیز با توجه به کارخانه تولید کننده و کیفیت آن متفاوت است. از آنجایی که بخش بزرگی از بررسی کیفیت و قیمت آهن به شناخت کارخانه‌های این محصول بازمی‌گردد، لازم است پیش از اقدام به تهیه و خرید این محصول، ابتدا با کارخانه‌های تولید کننده آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید بدین وسیله، مناسب‌ترین گزینه را باتوجه به نیاز خود انتخاب نمایید.

قیمت تیرآهن کارخانه‌ها به چه عواملی وابسته است؟

نخستین پارامتر در تعیین قیمت انواع تیرآهن و قیمت روز آهن 14 اصفهان در مشهد، وزن آن‌ها خواهد بود. از آنجایی که وزن تیرآهن‌های کارخانههای مختلف با یکدیگر تفاوت زیادی دارند، متعاقبا قیمت آن‌ها هم متفاوت است. تفاوت در وزن تیرآهن‌ تولیدکنندگان مختلف نیز به جهت استاندارد تولید، نوع و ابعاد تیرآهن، مواد اولیه، آلیاژ به‌کار رفته و غیره خواهد بود. همچنین افزون بر وزن و تفاوت در تولید، عواملی از جمله میزان عرضه و تقاضا، قیمت جهانی آهن و هزینه‌های مربوط به حمل و نقل هم در قیمت نهایی تیرآهن‌ تاثیر قابل توجهی دارند.

در میان کارخانه‌های معرفی شده در بخش‌های قبلی، ویژگی‌های فیزیکی تیرآهن‌های تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان از جمله وزن آن، نزدیک‌ترین مقدار را به جدول وزنی استاندارد دارد. به همین سبب، وزن و به تبع آن، قیمت بیشتری در مقایسه با تیرآهن کارخانههای دیگر دارد. با توجه به تفاوت قیمت تیرآهن تولیدکنندههای مختلف، لازم است تا متناسب با بودجه مورد نظر خود، یکی از این تولید کنندگان را انتخاب فرمایید. انتخاب مناسب‌ترین قیمت تیرآهن و توجه به کارخانه تولید کننده، تأثیر قابل توجهی در کیفیت و قیمت نهایی پروژه شما دارد.

بهترین تأمین‌کننده تیرآهن؛ قیمت تیرآهن و آهن ۱۴ اصفهان در مشهد

بهترین و برترین کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن در ایران

در حال حاضر کارخانه‌های بسیاری در سراسر کشور وجود دارند که در زمینه طراحی و ساخت انواع تیرآهنهای فولادی مشغول به فعالیت هستند. در ادامه این مطلب، به شرح برترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران خواهیم پرداخت.

کارخانه فولاد ناب تبریز

شرکت فولاد ناب تبریز در سال ۱۳۸۳ با هدف تولید انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن در شهر تبریز شروع به فعالیت کرد. این کارخانه با مجموع ظرفیت تولید اسمی ۴۵۰ هزار تن در سال، جزو بزرگترین تولید کنندگان مقاطع فولادی ساختمانی در کشور بهشمار می‌رود. محصولات تولید شده در کارخانه فولاد ناب تبریز مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی طراحی و تولید می‌شوند و کاربردهای فراوانی در سازه‌های صنعتی و ساختمانی بههمراه دارند.

در حال حاضر این کارخانه، یکی از تأمین کنندگان انواع تیرآهن سبک و نیمه سبک در سایزهای مختلف و بر اساس استانداردهای ملی و جهانی در کشور محسوب می‌گردد.

مجتمع پروفیل صنعت ماهان

شرکت پروفیل صنعت ماهان در سال ۱۳۸۵ و در شهرستان گرمسار استان سمنان تاسیس گردید. این کارخانه تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن، اقدام به تولید تیرآهن، نبشی و ناودانی بهصورت زیر می‌پردازد:

  • ناودانی در سایزهای ۸ الی ۱۶
  • نبشی در سایزهای ۸ به شکل L
  • تیرآهن IPE در سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان، یکی از بزرگترین و معتبرترین کارخانههای تولید فولاد در ایران است که در جنوب غربی استان اصفهان واقع شده است. این کارخانه، سالیانه حدود ۸.۲ میلیون تن مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی از جمله تیرآهن را تولید و روانه بازار می‌کند. تیرآهنهای تولیدی این کارخانه بزرگ، بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی بال نیم پهن موازی، تیرآهن بال پهن موازی و تیرآهن بال باریک شیبدار هستند.

مجتمع جهان فولاد غرب (کرمانشاه)

کارخانه جهان فولاد غرب در سال ۱۳۸۴ در نزدیکی شهر کرمانشاه تأسیس و به بهره‌برداری رسید. این کارخانه در سال ۱۳۸۷ پروانه بهره‌برداری فاز اول خود را دریافت نمود. این مجموعه مجهز به سیستم نورد گرم با تکنولوژی روز دنیا است و قابلیت تولید تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی مانند نبشی و ناودانی را با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال دارد.

کارخانه تیرآهن کرمانشاه در همین سال‌های اندک حضور خود در بازار آهن آلات ایران، همواره از جمله بهترین برندهای معتبر تولید کننده تیرآهن شناخته شده است.

بهترین تأمین‌کننده تیرآهن؛ قیمت تیرآهن و آهن ۱۴ اصفهان در مشهد

کارخانه تیرآهن اهواز

گروه ملی صنعتی فولاد ایران، به‌عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در سال ۱۳۴۲ در شهر اهواز تاسیس شد. این کارخانه در حال حاضر با برخورداری از ظرفیت سالیانه ۱۴۳۵۰۰۰ تن فرآوردههای فولادی و همچنین ۴۳۰ هزار تن شمش فولادی، ضمن تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای اساسی کشور، یکی از صادرکنندگان برجسته محصولات فولادی بهشمار می‌رود.

یکی از محصولات پرطرفدار این کارخانه، انواع تیرآهن فولادی است که در کارخانه نورد تیرآهن این مجموعه وارد خط تولید می‌شود. گفتنی است که در حال حاضر این شرکت مشغول به تولید ۱۸ نوع محصول از مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، لوله بی درز، محصولات مفتولی، قطعه سازی و غیره است.

توجه داشته باشید که تیرآهن گروه ملی اهواز به اشتباه تیرآهن کوثر اهواز نامیده شده است. در حالی که کارخانه کوثر اهواز یکی از زیرمجموعه های گروه ملی بوده که در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارد. تیرآهن‌های گروه ملی هم، در کارخانه نورد تیرآهن گروه ملی طراحی و تولید می‌شوند.

کارخانه ظفر بناب تبریز

کارخانه ظفر بناب در سال ۱۳۸۶ در استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید میلگرد و تیرآهن فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه ظرفیت تولید خود را از ۲۰۰ هزار تن در سال به ۳۰۰ هزار تن افزایش داد. کارخانه ظفر بناب در حال حاضر توانسته است با ظرفیت سالیانه ۴۰۰ هزار تن، انواع محصولات فولادی همچون میلگرد، نبشی، ناودانی و تیرآهن را تولید کند.

تمامی تیرآهن‌های تولید شده در کارخانه ظفر بناب با استاندارد IPE تولید می‌شوند و امکان تولید در سایزهای ۱۲ الی ۲۷ را دارا هستند. اما در حال حاضر این کارخانه تیرآهن سایزهای ۱۴ تا ۲۰ را تولید و در بازار آهن آلات عرضه می‌کند.

بهترین تأمین‌کننده تیرآهن؛ قیمت تیرآهن و آهن ۱۴ اصفهان در مشهد

جمع بندی

در این مطلب در خصوص برترین تأمین کنندگان تیرآهن در ایران مطالبی را شرح دادیم. انتخاب مناسب‌ترین تیرآهن و توجه به کارخانه تولید کننده آن، نتیجه موثری بر روی پروژه مورد نظر شما خواهد داشت. به‌عنوان مثال، هر کارخانه محصول خود را با وزنههای مختلفی تولید کرده و در بازار به فروش می‌رساند. شما عزیزان می‌توانید با توجه به بودجه و کیفیت مورد نظرتان، یکی از این تولیدکنندگان را که دسترسی آن به محل پروژه شما آسان‌تر است را انتخاب نمایید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha