اجاره واحد مسکونی برای دپوی مواد محترقه/انهدام باند سارقان منزل در جوادیه

تهران بزرگ - ایرنا - رییس سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ گفت: متهمی که با اجاره یک واحد مسکونی اقدام به دپوی مواد محترقه کرده بود، شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ پیام کاویانی روز سه‌شنبه اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و تخلیه مقادیر زیادی مواد محترقه در یک ساختمان مسکونی قدیمی در حوالی صالح آباد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه پنجم این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت، متهم با اجاره کردن یک باب ساختمان مسکونی، مقادیر زیادی مواد محترقه قاچاق و غیرمجاز از استان‌های مرزی کشور به این مکان انتقال داده است.

رییس سازمان اطلاعات پلیس پایتخت افزود: با هماهنگی قضایی دیروز تیمی از ماموران به نشانی اعلامی اعزام ولی متهم با دیدن ماموران در محل با مسدود کردن راه‌های ورودی به انبار قصد فرار و اخلال در ماموریت پلیس را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ کاویانی اضافه کرد: در این عملیات پلیسی ۱۱۰ هزار و ۱۵۹ عدد مواد محترقه قاچاق و فاقد مجوزهای قانونی کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه متهم تحویل مرجع قضایی شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

انهدام باند پنج نفره موبایل قاپان

همچنین سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند پنج نفره سارقان تلفن همراه و اعتراف متهمان به ۲۰ فقره موبایل قاپی خبر داد.

سرهنگ امیرهوشنگ امیری گفت: دیروز تیم عملیاتی کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس در حال گشت زنی در حوزه استحفاظی بودند که به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش، در حال پرسه زنی بی هدف و زاغ زنی شهروندان مشکوک شدند و موتورسواران را زیر نظر گرفتند.

وی با اشاره به اینکه موتورسواران در همین هنگام از شهروندی موبایل قاپی و به سرعت از محل گریختند، افزود: بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و با اجرای طرح مهار در یک عملیات ضربتی پس از مدتی تعقیب و گریز موتورسیکلت متهمان را متوقف کردند.

وی اظهار کرد: متهمان که توجهی به فرمان‌های پلیسی نمی‌کردند در گام آخر با استفاده از سلاح سرد به سمت ماموران کلانتری حمله ور که هر ۲ متهم در یک عملیات پلیسی خلع سلاح و زمین‌گیر شدند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: با انتقال هر ۲ متهم به کلانتری، متهمان به ۲۰ فقره سرقت با همکاری سه همدست دیگرشان اعتراف و اظهار داشتند با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت در تیم‌های ۲ تا پنج نفره سرقت‌ها را مرتکب شده‌اند.

سرهنگ امیری توضیح داد: در ادامه بررسی‌های ماموران سایر اعضای این باند نیز هویت و مخفیگاه‌شان در محدوده خیابان احسان تهران شناسایی و پس از هماهنگی قضایی هر سه متهم دستگیر شدند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره اینکه کشف جزییات پرونده کماکان ادامه دارد، یادآور شد: هر پنج متهم سابقه دار و به دفعات مختلف، تحمل کیفر داشته‌اند.

انهدام باند سارقان منزل در جوادیه

همچنین رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند سارقین منزل در عملیات تجسس توسط ماموران کلانتری ۱۱۷ جوادیه خبر داد.  

سرهنگ علی قاسم‌پور در این خصوص گفت: ۲۳ دی تیم عملیات کلانتری ۱۱۷ جوادیه مطلع شد که یکی از سارقان به همدستان خود در خصوص پیدا کردن مالخر برای فروختن یک کیلوگرم طلای سرقتی، پیامک ارسال کرده بود از این رو ماموران سریعا وارد عمل و به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران در محل با یک عملیات غافلگیرانه و برنامه ریزی شده هر چهار متهم دستگیر و به کلانتری ۱۱۷ جوادیه انتقال داده شدند.

سرهنگ قاسم پور یادآور شد: متهمان دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان هستند و متهمان به ۱۵ فقره موبایل قاپی، کیف قاپی و سرقت از منازل با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۱۷ جوادیه قرار گرفت و کشف جزییات پرونده کماکان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha