فراخوان جشنواره " قنوت قلم منتظران" در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان جشنواره استانی "قنوت قلم منتظران" خبر داد و گفت: هنرمندان خوشنویس استان می‌توانند با ۲ موضوع مهدویت و نماز در این جشنواره شرکت کنند.

حجت‌الاسلام محمد کریمی روز سه‌شنبه با حضور در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) چهارمحال و بختیاری افزود: آیین اختتامیه این جشنواره با معرفی برترین‌ها همزمان با ۲۰ شعبان برگزار می‌شود.

وی به دیگر برنامه‌ها و جشنواره‌های این ستاد برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: جشنواره اذان حلقومی برای سنین بین پنج تا ۱۳ سال نیز از دیگر جشنواره‌هایی است که در سالجاری برگزار می‌شود و جشنواره بزرگسالان نیز برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاش می‌شود برگزیدگان جشنواره اذان حلقومی برای اجرای اذان در شبکه جهانبین و شبکه ملی پویا معرفی شوند.

کریمی تصریح کرد: همچنین ۱۰ بهمن نیز اجلاس استانی نماز در شهرکرد با هدف گسترش فرهنگ اقامه نماز اول وقت و تجلیل از خادمان نماز برگزار می‌شود.

کریمی برگزاری نشست‌های تخصصی نماز برای گروه‌ها و اقشار مختلف را از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه عنوان کرد و گفت: برگزاری این نشست‌های تخصصی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها به جد دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز اول وقت در تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و روحانیون طرح هجرت و حوزه‌های علمیه استان نماز جماعت در تمامی ادارات استان اقامه می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری افزود: برای تقویت صف‌های نماز جماعت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۲ راهکار پیش‌بینی شده که شامل برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز و تجلیل از خادمان نماز در ادارات است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۱۵۰ مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha