۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85356325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه خوزستان: نقش زنان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی برجسته بود

اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان نقش زنان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی را بی بدیل و برجسته عنوان کرد و گفت: زنان فرهیخته و شجاع این کشور با تاثی از حضرت زهرا (س) در مکتب امام (ره) خودنمایی کردند. 

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز سه شنبه در یادواره یک هزار و ۶۵۴ شهیده زن خوزستان در اهواز اظهار کرد: امروز با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب، نقش زنان در جامعه اسلامی و در تمدن‌سازی بسیار برجسته است.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس باید به الگویی برای نسل جدید تبدیل شوند گفت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی یک جریان نو برای مکاتب شرقی و غربی بوده، جبهه دشمن تلاش می کند نقش زن و مادر را به گونه دیگری در جامعه نشان دهد.

وی افزود: زنی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی می‌شد هیچ شباهتی با دیدگاه قرآن کریم نداشت و این جایگاه روز به روز در حال افول بود تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نگاه به زن تغییر کرد.

سردار سرتیپ شاهوارپور گفت: زنان این مرز و بوم در ساقط کردن رژیم پهلوی، نقش مهمی داشته و همواره در صفوف مبارزه با دشمن بودند. امروز مادران شهید علم الهدی، فرجوانی و دیگر شهدا همچنان در صحنه حضور داشته و بهترین الگو برای نسل نوجوان و جوان هستند.

وی ادامه داد: مادران شهدا اسوه و نمونه هایی هستند که به حضرت فاطمه و زینب (س) توسل کرده و برای ارتقا مکتب اسلام در مقابل جبهه استکبار ایستادگی می‌کنند.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: نباید به نقش زنان تنها در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اکتفا کنیم بلکه خدمات زنان این مرز و بوم در پیشینه این کشور، منزلت و جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: جریان صنعتی شدن در اروپا، زن را به عنوان یک ابزار در اختیار صنعت قرار می دهد که یک فاجعه است و مسخ خانواده و تهدید جدی جامعه را در پی خواهد داشت.

سردار شاهوارپور گفت: زنان ایرانی همچنان رهرو راه شهیدان هستند و در جبهه مقاومت مبارزه می کنند همچنین در زمان همه گیری بیماری کرونا خدمت‌رسانی بسیاری انجام دادند.

وی افزود: در فتنه سال گذشته یکی از اهداف اصلی دشمن، اقدام علیه زنان بود و قصد داشتند از این طریق به آرمان های کشور لطمه وارد کنند اما نقشه شوم آنها بی نتیجه ماند.

مشارکت حداکثری در انتخابات یک اقدام مبارزه جویانه علیه دشمن است

سردار شاهوارپور گفت: امروز بیش از ۹۷ درصد مردم دنیا طرفدار فلسطین بوده و جنایات اسراییل و آمریکا را محکوم می کنند که باید به این موضوع توجه شود.

وی در پایان به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات پیش رو در واقع یک حرکت مبارزه جویانه علیه دشمن است لذا باید مشارکت حداکثری داشته و نسبت به این امر مهم احساس تکلیف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha