رییس جمهور بلاروس: تهدید اتمی اسرائیل با تحریمی از سوی غرب مواجه نشد

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور بلاروس امروز (سه‌شنبه) وضعیت خاورمیانه را «فاجعه انسانی وحشتناک» توصیف کرد و با اشاره به «تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای» از سوی رژیم صهیونیستی، گفت که این اقدام «هیچ تحریمی از سوی غرب» به همراه نداشته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو در نشستی برای پیش‌نویس مفهوم امنیت ملی و دکترین جدید نظامی بلاروس با اشاره به جنگ در خاورمیانه اظهار داشت: به خاطر داشته باشید که تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای تقریباً بلافاصله پس از تشدید درگیری میان فلسطین و اسرائیل انجام شد.

وی ادامه داد: طبق معمول، [این اقدام رژیم صهیونیستی] هیچ تحریمی از سوی غرب «متمدن» به همراه نداشت، به جز اظهاراتی کاملا رسمی که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس‌جمهور بلاروس همچنین وضعیت خاورمیانه را «فاجعه انسانی وحشتناک» توصیف کرد و گفت: متأسفانه به دورانی بازگشته‌ایم که نیروی نظامی بحث اصلی در ایجاد روابط بین‌الملل است.

به گزارش ایرنا، عمیحای اِلیاهو وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی در ۵ نوامبر (۱۴ آبان) در راستای سرپوشی بر ناکامی این رژیم در مقابله با مقاومت فلسطین در غزه و ناتوانی در آزادسازی اسرای صهیونیستی از دست مقاومت، گفته بود که استفاده از بمب هسته‌ای در غزه تنها راه حل ممکن است و جنگ برای «آدم ربایان» هزینه دارد.

در پی این گفته‌های وزیر صهیونیست، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درصد فرار از مسوولیت گفته‌های او برآمد و اعلام کرد که اظهارات الیاهو با واقعیت فاصله دارد.

واکنش محافل داخلی صهیونیستی به گفته‌های جنجالی این وزیر صهیونیست که خواهان زدن غزه با بمب اتم شده بود، ادامه داشت و آنها او را «وزیری کُودن» خطاب کرده و خواهان «بسته شدن دهان وی و کناره گیری‌اش از قدرت» شده بودند.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و دومین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به حدود ۲۴ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر رژیم اسرائیل برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس این رژیم ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha