سناتور آمریکایی: نسبت به برقراری صلح در غزه خوشبین هستم

تهران- ایرنا- کریستوفر کونز سناتور آمریکایی گفت که بر اساس گفت وگوهای انجام شده در سال ۲۰۲۳ بین سناتورهای آمریکایی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ریاض، دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو و همچنین ملاقات با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در قاهره، نسبت به برقراری صلح خوشبین است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری عرب نیوز، این سناتور آمریکایی با اشاره به شرایط وخیم در غزه، تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که با رویکرد نتانیاهو در مخالفت با راه‌حل دو کشوری، این شرایط روز به روز وخیم‌تر هم می‌شود.

کونز با اشاره به انتخابات‌هایی که در سال ۲۰۲۴ در برخی از کشورهای عربی در پیش است، گفت: امیدوارم که برگزاری این انتخابات‌ها بر شرایط کنونی بحران‌های خاورمیانه تاثیر بگذارد و اوضاع را به سمت آرامش هدایت کند.

سناتور آمریکایی: نسبت به برقراری صلح در غزه خوشبین هستم

وی همچنین با اشاره به احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، نگرانی در مورد اینکه ورود وی منجر به خروج احتمالی واشنگتن از ناتو خواهد شد را رد و تاکید کرد: ایالات متحده به ندرت معاهدات دفاعی را تصویب می‌کند، اما وقتی تصویب شد آن معاهدات را حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha