عملیات‌ مشترک در رویدادهای جامعه پرداز، جریان ساز و هویتی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: عملیات‌ مشترک در رویدادهای جامعه پرداز، هویت ساز، حیثیتی و جریان ساز بوده و بیشترین توجه و حمایت وزارت ورزش و جوانان معطوف به این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ حجت الاسلام مهدی متقی فر روز چهارشنبه در آغاز رویداد ملی جامعه پرداز در زنجان با تاکید بر حمایت از عملیات های مشترک در این رویداد، افزود: این اقدامات، ارزشمند و کمک کننده در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی و امور خیریه است.

وی یادآور شد:‌ هر مرکز مشاوه، سمن ها، گروه تبلیغی، موسسه یا فردی که در این حوزه ایده و محصول دارد می تواند در این رویداد شرکت کند چون فعالیت در آن منحصر به افراد حقیقی و حقوقی که با دولت کار می کنند، نیست.

حجت الاسلام متقی فر اظهار داشت: در تمام دنیا حضور گروه‌های مردمی را در مسایل اجتماعی شاهد هستیم و آنچه که در این حوزه پررنگ است حضور خیریه های مختلف بوده که در کشور ما مدل آن متفاوت و برخاسته از دغدغه و دلسوزی افراد است.

وی با بیان اینکه گروه های مختلفی به صورت جزیره ای در اغلب نقاط کشور در این حوزه فعال است، تاکید کرد: اثرگذار بودن حمایت های دولتی و فعالیت های این گروه‌های مردمی در مسایل اجتماعی دغدغه عمده وزارت ورزش و جوانان و از اهداف برگزاری رویداد جامعه پرداز است.

حجت الاسلام متقی فر خاطرنشان کرد: گروههای مردم نهاد و فعال در این حوزه با شبکه سازی، هم افزایی ایجاد کرده و از ظرفیت های یکدیگر در راستای تحقق اهداف بهره می برند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت آگاهی مردم نسبت به مسایل مختلف، گفت: وقتی سطح آگاهی و بینش مردم بالا باشد در مواقع حساس، احساس مسوولیت کرده و وارد میدان می شوند و آن فضا را مدیریت می کنند که پیروزی در جنگ تحمیلی از مصادیق بارز آن است.

جواد بازرگان افزود:‌ در رویداد جامعه پرداز، دغدغه مندان مسایل اجتماعی که با آگاهی و دلسوزی وارد عرصه شده اند و فعالیت هایی را انجام می دهند، به یکدیگر معرفی می شوند تا با شبکه سازی و هم افزایی، اثرگذاری بالایی در این امور داشته باشند.

وی، لازمه ایجاد تمدن نوین اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و داشتن ایران قوی را حضور فعالانه مردم در عرصه بیان کرد.

به گزارش ایرنا، رویداد ملی جامعه پرداز به مدت ۲ روز در زنجان برگزار می شود.

محورهای اصلی رویداد جامعه پرداز به میزبانی استان، خانواده، زن( هویت زن) و جمعیت ( فرزندآوری) است.

این رویداد با هدف شناسایی دقیق، معارفه و هم افزایی مجموعه های فعال مردمی در موضوع ازدواج، خانواده و فرزندآوری برگزار شده است.

وزارت ورزش و جوانان با همکاری بنیاد ملی خانواده به صورت ویژه به مساله ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت پرداخته و شناسایی و شناساندن مجموعه های مردمی فعال در عرصه خانواده و همچنین یکپارچه سازی و ساماندهی و هم افزا شدن این مجموعه ها را به عنوان عاملی اثرگذار در نظر گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha