رنج کارآفرین زرین دشت فارس به بار نشست/ لزوم حمایت از کارآفرینان

شیراز-ایرنا- جوان زرین دشتی با راه اندازی یک کارخانه تولیدمبلمان در یک ساختمان استیجاری در منطقه خود زمینه اشتغال ۳۰ نفر از هم ولایتی‌هایش را بصورت مستقیم و ۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم فراهم کرده که به گفته وی اگر برای احداث کارخانه از سوی شرکت شهرکهای صنعتی زمین واگذار شود، زمینه اشتغال حداقل ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم در این واحد تولیدی فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، جوانی ۳۶ ساله از دل محرومیت های یک روستای دور افتاده در جنوب شرق استان فارس با ترک دیار روانه غربت شد تا طعم تلخ دربه دری را از دیگر هم‌ولایتی‌هایش بگیرد.

جوانی که با همه استعدادهای ذاتی خود به ناچار دل از درس و مشق کند و نوجوانی اش را پشت دروازه های زمین فوتبال خاکی روستایش جا گذاشت و با عزیمت به شیراز روی پا ایستاد و امروز با تلاشش ۳۰ نفر بصورت مستقیم و۲۰۰ نفر بطور غیر مستقیم نان به سفره خانوارهایشان می برند.

این گزارش روایت تلاشهای یک جوان از روستاه چاه زبر شهرستان زرین دشت درجنوب شرق استان فارس است.

رنج کارآفرین زرین دشت فارس به بار نشست/ لزوم حمایت از کارآفرینان

شهرستانی که سالهاست خشکسالی بر پیکر نحیف آن تازیانه می‌زند و جوانانش را راهی دیار غربت کرده تا برای لقمه‌ای نان حلال رنج در به دری و خانه به دوشی از این شهر و آن شهر را به دوش بکشند.

این جوان کارآفرین پاشنه همت را از همان نوجوانی بالا کشید و پس از ۱۵ سال آوارگی در کلانشهر شیراز به دیار خود بازگشته و با راه اندازی کارخانه تولید مبلمان در "حاجی آباد" مرکز شهرستان زرین دشت توانسته زمینه اشتغال مستقیم ۳۰ نفر از جوانان روستای خود و حتی شهرهای مجاور را فراهم کند.

رنجی که به گنج نشست

این کارآفرین موفق زرین دشتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار می‌کند که از سال ۱۳۸۰بخاطر شرایط زندگی و مشکلاتی که داشته قید تحصیل را زده و با پیشنهاد برادرش در کارگاههای مبل سازی شیراز وارد صنعت مبل سازی شده است .

"جهانگیر اکبری" با تاکید بر اینکه به این رَسته شغلی از همان ابتدا علاقه ای وافر داشته است، بیان می‌کند که برای رسیدن به موقعیت امروز یکسال شاگردی کرده و پس از آن به عنوان پیمانکار در کارخانجات مبل سازی شیراز کسب تجربه می‌کند.

او که متعقد است؛ رنج ۱۵ ساله اش حالا به بار نشسته و می‌تواند با گسترش شغلش به ظرفیت های شغلی این واحد تولیدی بیافزاید.

او می گوید که پس از گذشت ۱۰ سال اشتغال در صنعت مبل سازی در نیمه دوم سال ۱۳۹۰ اولین کارگاه خود را با یک نجار و یک خیاط شروع کرده و به مرور کار را گسترش داده تا به موقعیت فعلی رسیده است.

این کارآفرینی زرین دشتی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ نفر بصورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در تولیدی وی مشغول به کار هستند، یادآور شد: از سال ۱۳۹۰ تا سال گذشته (۱۴۰۱) همه هَم و غَمّ من احداث تولیدی در شهر خودم بود که به لطف خدا امسال با تلاشهای زیاد توانستیم کارخانه تولید مبلمان را در شهرستان خودمان راه اندازی کنم.

اکبری خاطرنشان کرد: تمام نیروهای شاغل در این واحد تولیدی بومی هستند و دیگر مشکل رفت و آمد به زادگاهاشان ندارند.

او یادآور می‌شود که تا پیش از این کارکنان این مجموعه تولیدی مجبور بودند، در کارگاههای تولید مبل شیراز کار کنند و از سویی رنج دوری از خانوارهای خود را هم متحمل شوند اما با راه اندازی این کارخانه هزینه های رفت و آمد آنان حذف و مصمّم تر از گذشته به کارشان‌می‌پردازند.

رنج کارآفرین زرین دشت فارس به بار نشست/ لزوم حمایت از کارآفرینان

پنج استان و کشورهای حوزه خلیج فارس؛ مقصد تولیدات کارآفرین زرین دشتی

این فعال صنعت مبلمان در ادامه می گوید که برای تهیه مواد اولیه( اسفنج چوب و پارچه و...) مستقیما با ۳۰ واحد از کارخانجات تولید اسفنج و چوب در ارتباط مستقیم است و همین امر در کاهش قیمت های تولید شده، اثر بسزایی دارد.

اکبری اعلام می‌کند: در حال حاضر این کارخانه با تولید بیش از ۳۰ مدل مبلمان در ۲ مرکز نمایشگاهی و کارگاهی در شهرستان زرین دشت و شعبه مرکزی در شهرک دستغیب شیراز به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.

وی مقصد تولیدات این کارخانه را به تمامی شهرستانهای فارس، استانهای هرمزگان،کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، کنگان‌ و کشورهای حوزه خلیج فارس و عمان و قطر اعلام کرد.

این کارآفرین زرین دشتی در ادامه گریزی هم به مشکلات و چالش های پیش روی این واحد تولیدی زد و گفت: با توجه به استیجاری بودن مکان فعلی کارخانه، نیاز اساسی و مُبرم این واحد تولیدی، واگذاری زمین برای احداث یک کارخانه به مساحت حداقل پنج هزار متر مربع در شهرک صنعتی زرین دشت است تا بتوان این شغل را گسترش و افراد بیشتری را وارد چرخه اشتغال کرد.

لزوم رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران فارس توسط مدیریت ارشد استان

اکبری خواستار رفع موانع پیش روی کارآفرینان و سرمایه گذاران توسط مسئولان ارشد استان فارس شد و بیان کرد: از استاندار فارس به عنوان مسئول ارشد استان درخواست دارم تا با رفع موانع پیش روی واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرین دشت و سرمایه درگردش، این واحد تولدی را حمایت کند.

این کارآفرین زرین دشتی خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری زمین، این واحد تولیدی ظرفیت این را دارد که برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال کند.

او در خاتمه ابراز امیدواری کرد که افراد زیادی از شهرستان زرین دشت در صنعت مبل سازی شیراز مشغول به کار هستند که در صورت حمایت و تسهیل در روند واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرین دشت به منظور راه اندازی کارگاههای تولید مبل در این شهرستان ، تبدیل شدن این شهرستان به قطب تولید مبلمان در جنوب فارس و حتی کشور دور از ذهن نیست.

شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد با جمعیتی افزون‌بر ۸۰ هزار نفر در ۲۷۳ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha