افزایش سهم فارس در کسب و کارهای نوین، هدف متعالی اتاق بازرگانی

شیراز- ایرنا- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: به دنبال ارتقاء و افزایش سهم استان در کسب و کارهای نوین و دانش بنیان در داخل و خارج از کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، احسان مومنی، روز سه شنبه در جلسه کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس در شیراز، تعداد شرکت های فناور در کشور را افزون بر هشت هزار و ۹۰۰ شرکت برشمرد و افزود: استان فارس به رغم توانمندی هایی که دارد بخش کوچکی از این تعداد را به خود اختصاص داده که ما در کمیسیون کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق به دنبال افزایش این سهم هستیم.

وی، تغییرات در اقتصاد جهانی را یکی از عوامل ایجاد شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و ادامه داد: ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی، ایجاد رفاه عمومی، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد شبکه مالی و اجتماعی از جمله مزایای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرین است.

او اظهار کرد: محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از طرح‌ها تا نمونه‌های اولیه یا محصولات تولید انبوه که در آن هزینه‌های تحقیق و توسعه بخش بزرگی را شامل می شود متفاوت باشد.

افزایش سهم فارس در کسب و کارهای نوین، هدف متعالی اتاق بازرگانی

رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس گفت: فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان بر اساس مهارت‌های فکری کارکنان است و یک وظیفه معمولی محسوب نمی‌شود و به مهارت ترکیب دانش‌های مختلف نیز بستگی دارد.

مومنی افزود: توسعه و گسترش فن آوری، کمک به رشد شرکت‌های نوپا، توانمند سازی دانش آموختگان و متخصصان با استفاده از تولید، جهانی سازی برند و کالاهای استان، توانمندسازی دانش آموختگان جهت ورود به حوزه کسب و کار، ثبت شرکتهای دانش بنیان و هم افزایی علم و ثروت از مهمترین اهداف این کمیسیون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha