۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85356928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنای آمریکا با مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

تهران – ایرنا – قطعنامه مشروط شدن کمک تسلیحاتی آمریکا به تل‌آویو به بررسی موارد نقض حقوق بشر در جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس با مخالفت اکثریت سناتورها رد شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز خبر داد که ۷۲ سناتور با توقف کمک نظامی آمریکا به اسرائیل مشروط به ارائه گزارش ۳۰ روز یکبار وزارت امور خارجه این کشور در مورد موارد نقض حقوق بشر توسط رژیم تل آویو در جنگ علیه حماس مخالفت کردند. و فقط ۱۱ سناتور به این قطعنامه رای موافق دادند.

به نوشته رویترز، گرچه قطعنامه پیشنهادی برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت با اکثریت قاطع رد شد، این موضوع نشان می‌دهد که برخی از حامیان دموکرات بایدن و به خصوص چپگرایان همزمان با تلفات بالای غیرنظامیان غزه، از تجهیز اسرائیل، نگران هستند.

کاخ سفید پیشتر مخالفت خود را یا این قطعنامه اعلام کرده بود.

آمریکا سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی از قبیل بمب سنگرکوب و جنگنده در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. جو بایدن به‌تازگی از کنگره خواسته تا با کمک اضافی ۱۴ میلیارد دلاری به این رژیم موافقت کند.

سندرز پیشتر گفته بود: جنگی که توسط کابینه راست‌گرای بنیامین نتانیاهو شروع شده، تاکنون بیشترین میزان تخریب در قرن بیست ‌و یکم را برجای گذاشته است.

این سناتور آمریکایی گفت: ویرانی‌هایی که پس از ۱۰۰ روز در غزه رخ داد از ویرانی‌هایی که در شهر درسدن (آلمان) در طول جنگ جهانی دوم شاهد بودیم، فراتر رفته است.

سندرز با بیان اینکه تأسیسات سازمان ملل در غزه با وجود در میان گذاشتن مختصات خود با نیروهای اسرائیلی، بمباران شدند، افزود: کارمندان سازمان‌ های بشردوستانه‌ای که برای دهه‌ها در مناطق جنگی فعالیت کرده‌اند، می‌گویند فاجعه غزه فراتر از هر چیزی است که تا به حال دیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha