سناتور سندرز: نتانیاهو به نقض قوانین بین‌المللی در جنگ غزه ادامه می‌دهد

تهران- ایرنا- برنی سندرز سناتور آمریکایی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نقض قوانین بین‌المللی در جنگ غزه ادامه می‌دهد و حتی به درخواست‌های مقامات واشنگتن هم گوش نمی‌دهد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، سندرز در بیانیه‌ای از پیش‌نویس طرحی به مجلس سنا در هفته آینده خبر داد که به واسطه آن از وزارت خارجه (آمریکا) در قبال آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، حسابرسی می‌کند.

این سناتور آمریکایی افزود: وزارت خارجه باید اطلاعاتی را ارائه کند که به ما اجازه دهد تشخیص دهیم که آیا (رژیم) اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند یا خیر.

سندرز ادامه داد: همچنین ما باید بدانیم که آیا نقض حقوق بشر در غزه با استفاده از کمک‌های نظامی آمریکا رخ داده است یا خیر.

این سناتور آمریکایی گفت: پیش‌نویس طرح پیشنهادی وزارت خارجه را ملزم می‌کند تا اطلاعاتی در مورد اقدامات خود برای کاهش خطرات جنگ علیه غیرنظامیان در غزه و همچنین خلاصه‌ای از تسلیحات و مهمات ارائه شده به اسرائیل از تاریخ هفتم اکتبر را ارائه کند.

به گزارش ایرنا، سندرز سناتور آمریکایی پیشتر نیز خواستار پایان دادن به بودجه آمریکا برای جنگ غیراخلاقی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شده بود.

سندرز گفت: من خواستار پایان دادن به بودجه آمریکا برای جنگ غیراخلاقی نتانیاهو علیه مردم فلسطین هستم.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که واکنش نظامی (رژیم) اسرائیل به حمله حماس نامتناسب و غیراخلاقی است.

همچنین تیم کین سناتور دموکرات نیز پیشتر از اقدامات دولت جو بایدن در ارسال بدون محدودیت تجهیزات نظامی به (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و آن را مغایر با افکار عمومی و داخلی و بین‌المللی آمریکا دانست.

این سناتور ایالت ویرجینیا از رئیس‌جمهور آمریکا به‌دلیل ارسال بدون محدودیت مهمات به اسرائیل انتقاد کرد. وی همچنین تاکید کرد که این امر باید با نظارت کنگره صورت گیرد.

کین در این خصوص افزود: همانگونه که کنگره نقش مهمی در همه مسائل مربوط به جنگ و صلح دارد، باید نسبت به ارسال تسلیحاتی که به کشورهای دیگر فرستاده می‌شود، نظارت کامل داشته باشد.

این سناتور دموکرات سپس ضمن انتقاد از دولت بایدن به‌دلیل دور زدن کنگره در ارسال مهمات به اسرائیل، گفت: این امر به معنای پنهانکاری از مردم آمریکا است و دولت باید به عموم مردم توضیح لازم را بدهد.

کین در ادامه انتقاد از دولت اضافه کرد: سیاست انتقال تجهیزات نظامی به اسرائیل، از جمله بسته ۱۴.۳ میلیارد دلاری اعلام شده در ماه نوامبر (آبان) که بایدن آن را بسته حمایتی بی‌سابقه برای دفاع از اسرائیل خوانده، در تضاد با افکار عمومی داخلی و بین‌المللی آمریکا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha