۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85356986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: توسعه کردستان نیازمند تعامل دستگاه‌ها در عین استقلال است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان مهمترین مولفه پیشرفت استان را تعامل گسترده و مطلوب دستگاه‌های مختلف با حفظ استقلال دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در نخستین همایش استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب با محوریت احیای حقوق عامه، حقوق شهروندی و ارتقا امنیت در دانشگاه کردستان، اندیشه‌های رهبر معظم را دارای جامعیت در بخش‌های مختلف دانست و اظهار کرد: قوام و استحکام فکری رهبر معظم انقلاب در طول دوران رهبری، بر خلاف شخصیت های سیاسی دیگر، دچار نقض یا تغییر نشده که نعمت بزرگی است و باید بیشتر روی آن کار کرد.

وی ادامه داد: بخش بسیار مهمی از نظام اسلامی، دستگاه قضایی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوای سه گانه ارتباط تکاملی با هم دارند.

وی هدف متعالی نظام اسلامی را تحقق عدالت دانست و افزود: این مهم بدون ارتباط نزدیک دستگاه قضایی با قوه مجریه و مقننه قابل تحقق نیست.

استاندار کردستان یادآور شد: مدعی این نیستیم که جامعه ما اسلامی است بلکه به سمت اسلامی کردن دولت و نظام و جامعه پیش می رویم تا در نهایت به مرحله نهایی یعنی احیای تمدن اسلامی برسیم.

زارعی کوشا به اهمیت نقش قوه قضایی با همه دستگاه های زیرمجموعه و دستگاه های ناظر در بحث پیشگیری از تخلف اشاره کرد و گفت: پیشگیری در بحث جلوگیری از تضییع حقوق عامه، از مواردی است که همکاری دستگاه ومردم را می طلبد.

وی با بیان اینکه از بروکراسی اداری به بروکراسی سامانه ای رفتیم که باید برطرف شود، اضافه کرد: با این وجود در استان کردستان در آستانه یک جهش در شاخص های مختلف پیشرفت هستیم.

استاندار کردستان تعامل بین دستگاه قضایی و اجرایی را در استان بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: برای اینکه حقوق عامه در کردستان محقق شود، انگاره های ناصحیح نسبت به مردم استان را باید بزداییم و ذهنیت های صحیح را تبیین کنیم.

زارعی کوشا یادآور شد: سفر رییس قوه قصاییه و رئیس جمهور به کردستان و نوع مراجعه مردم به مسئولان رده بالای کشور، زمینه تصحیح انگاره ها را فراهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha